آموزش نقاشی به کودکان 7 ساله
فهرست مطالب

آموزش نقاشی به کودکان 7 ساله

نقاشی هنری است که همه افراد از ابتدای کودکی به سراغ آن می روند. اما بسیاری از آنها، در همان سنین کودکی آن را رها کرده و مهارتشان در نقاشی در همان سطح کودکی باقی می ماند. جدای از استعداد، روش های آموزش متنوع و جذاب و تمرین مداوم نیز تاثیر بسزایی در تقویت مهارت کودکان در نقاشی دارد.

در این مقاله نیز همانند مقاله آموزش نقاشی ساده و زیبا به روش های مختلف آموزش نقاشی برای کودکان می پردازیم.

آموزش نقاشی کودکان 7 ساله

برای آموزش نقاشی کودکان 7 ساله ، بهترین روش این است که از پایه شروع کنید. به آنها طرز کشیدن اشکال هندسی ساده را بیاموزید و سپس به وسیله آن اشکال به سراغ کشیدن اشیاء ساده، مثل خانه، ماشین، درخت و … بروید.

از ابزار های مختلف استفاده کنید. آموزش نقاشی به کودکان 7 ساله با مداد رنگی و سایر ابزارها مانند آبرنگ، ماژیک، مداد شمعی و … نیز باعث ایجاد تنوع و جذابیت در آموزش میشود. به کودکان اجازه دهید با رنگ ها و ترکیب های مختلف آشنا شوند و از خلاقیت خود در استفاده از رنگ ها استفاده کنند.

آموزش نقاشی برای کودکان

یک روش ساده آموزش نقاشی به کودکان 7 ساله نیز دادن آزادی به آنها در استفاده از ابزار و رنگ هاست. به کودکان اجازه دهید تا خلاقیت خود را در نقاشی هایشان نشان دهند و به خلق ایده های جدید و کسب تجربه در نقاشی بپردازند.

برای ترغیب کودکان به آموزش،میتوانید حاشیه دفاتر آنها را با نقاشی های ساده، جذاب و زیباتر کنید تا شور و شوق بیشتری برای کار با آن داشته باشند. جهت گرفتن ایده برای تزئین حاشیه دفتر کودکتان از مقاله حاشیه تزیین دفتر مشق با نقاشی دیدن فرمائید.

تفاوت آموزش نقاشی به کودکان 7 ساله دخترانه و آموزش نقاشی به کودکان 7 ساله پسرانه

همانند بسیاری از موارد دیگر، دختران و پسران در نقاشی نیز دارای تفاوت هایی هستند. ممکن است برخی تفاوت ها در نگرش و تمایلات آنها وجود داشته باشد که در روند آموزش آنها نیز تاثیرگذار باشد. برای نمونه: برخی دختران ممکن است تمایلات هنری بیشتری داشته باشند و بخواهند احساسات خود را در نقاشی هایشان نشان دهند. در حالی که ممکن است پسران به کشیدن اشیائی مانند ماشین و یا حیوانات علاقه مند باشند. در نتیجه برای جلب توجه کودکان به نقاشی، به انتخاب موضوع نقاشی دقت داشته باشید. مثلا ممکن است دختران به کشیدن نقاشی پرنسس ها و یا گل وگیاه علاقه مند باشند و پسران به کشیدن ربات ها و ماشین ها علاقه نشان دهند.

آموزش نقاشی به کودکان 7 ساله دخترانه

می توانید با توجه به تفاوت های فردی و تمایلات کودکان، روش های آموزشی مناسبی را انتخاب کنید.

همچنین اگر کودک 9 ساله دختر دارید، میتوانید از مقاله آموزش نقاشی به کودکان 9 ساله دخترانه دیدن فرمائید.

روش های اموزش در سنین نوجوانی با سنین کودکی متفاوت است، که ما در مقاله آموزش نقاشی به نوجوانان به آن پرداخته ایم.

در ادامه بحث قبلی، روش های مختلف بسیاری برای ترغیب کودکان به نقاشی وجود دارد، مانند فیلم آموزش نقاشی به کودکان 7 ساله، کلاس های گروهی آموزش نقاشی ، ایجاد احساس رقابت بین کودکان و…

سوالات متداول

بهترین روش اموزش به کودکان 7 ساله چیست؟

شروع از اصول پایه و اولیه مانند آموزش اشکال ساده هندسی.

چه سنی برای شروع یادگیری مناسب است؟

همه کودکان بین 12 تا 18 ماهگی آماده مداد دست گرفتن و خط خطی کردن هستند. اما بهترین سن برای شروع آموزش نقاشی به کودکان، 5 سالگی است.

آیا بین اموزش نقاشی به دختران و پسران تفاوتی وجود دارد؟

بله، به دلیل وجود نگرش و تمایلات فردی آنها، ممکن است علایقشان در نقاشی متفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

جستجوی مطالب

دسته ها

شبکه های اجتماعی