قیمت سانروف برقی پژو پارس | کاربردهای سانروف خودرو
فهرست مطالب

قیمت سانروف برقی پژو پارس

یکی از سوالات بسیاری از افراد این است که سانروف ماشین چیست و چه کاربردی دارد؟ در پاسخ به سوال سانروف یعنی چی باید بگوییم که سانروف، سقف خودرو ولی از جنس شیشه است. معمولا سانروف ها تا یک سوم مساحت سقف خودرو را می‌گیرند. سانروف ها به دو صورت برقی و دستی به کار می‌رفتند که در حال حاضر، دیگر هیچ خودرویی با سانروف دستی تولید نمی‌شود.

سانروف ماشین ممکن است از ابتدای ساخت خودرو روی آن نصب شده باشند. اما خودتان نیز می‌توانید پس از خرید خودروهای بدون سانروف در صورت تمایل یکی از آن ها را نصب نمایید. اما پیش از نصب سانروف باید ابتدا بدانید که کاربرد سانروف چیست و انواع آن را بشناسید و اطلاعاتی درباره آن کسب نمایید.

برای آشنایی کامل با انواع سانروف ماشین و کاربردهای آن پیشنهاد می کنیم مقاله سانروف چیست مطالعه کنید تا با دلایل استفاده از سانروف آشنا شوید.

سانروف چیست و چه کاربردی دارد؟

لازم نیست که یک خودروباز قهار باشید تا نام سانروف برایتان آشنا باشد. اما اگر دقیق نمی‌دانید که سانروف چیست باید بگوییم سانروف یکی از امکانات رفاهی نه‌چندان جدید است که تا پیش از قرن ۲۱ در خودروهای مدرن، لوکس و خاص دیده می‌شد اما امروزه آن را در بسیاری خودروهای اقتصادی نیز شاهد هستیم.

در لغت به بخش متحرک سقف خودرو که حدود یک سوم مساحت کلی سقف را به خود اختصاص می‌دهد، سان‌روف گفته می‌شود. سانروف را به منظور جذب بیشتر نور، تغییر بهتر هوای کابین و امکان تماشای آسمان از داخل کابین خودروهای مسقف تعبیه می‌کنند. به این ترتیب سان‌روف را می‌توان پنلی شیشه‌ای، فلزی یا حتی پارچه‌ای دانست که روی سقف خودرو تعبیه می‌شود. این پنل به‌صورت خودکار یا دستی قابل‌تنظیم است. تنظیم سانروف در نمونه‌های مختلف به‌صورت‌های متفاوتی انجام می‌شود. در نمونه‌های خودکار تنظیمات سان‌روف توسط دکمه‌های مخصوص صورت می‌گیرد اما در مدل‌های دستی سرنشینان خود سان‌روف را تنظیم می‌کنند.

در صورتی که خودرو شما به خدمات صافکاری و نقاشی نیاز دارد و به دنبال بهترین مرکز صافکاری در محل هستید تا مشکل خودرو شما را در کوتاه تزین زمان ممکن حل کند، به صفحه صافکاری در محل مراجعه کنید.

تاریخچه سانروف

استفاده از سانروف به شکل امروزی در خودروها، از اواسط قرن بیستم میلادی شروع شد. درواقع پیش از دهه ۱۹۴۰، خودروها ظاهری مانند آنچه امروز سدان نامیده می‌شود، نداشتند. تا سال‌ها تولیدات کمپانی‌های مختلف این صنعت با سقف‌های کاملا پارچه‌ای و جمع شونده، سقف‌های نیمه‌پارچه‌ای ثابت و جمع‌شونده یا سقف‌های فلزی ثابت و کامل تولید می‌شدند. پس از تولید خودروهای سدان به شکل امروزی، از دهه ۵۰ میلادی، نیاز به بخشی جمع‌شونده در سقف احساس شد. در این زمان تولیداتی با یک بخش برزنتی جمع‌شونده در سقف وارد بازار شدند که به‌دلیل عدم محافظت کابین در برابر بارش باران و نفوذ هوای بیرون چندان مورد استقبال قرار نگرفتند. در دهه هفتاد میلادی، کمپانی فورد، گروهی از خودروهای سدان خود را با سقف شیشه‌ای و ثابت و بخشی فلزی و تحرک در زیر آن سقف شیشه‌ای تولید کرد.

سانروف یا مونروف چیست و چه تفاوتی با سقف پانوراما دارد؟

از نظر زمانی مونروف از دهه ۷۰ میلادی روی خط تولید فورد قرار گرفت و وارد بازار شد که از این نظر تفاوت چندانی با سانروف ندارد اما یکی از مهم ترین تفاوت هایی که می‌توان به آن اشاره کرد تفاوت در جنس آن ها می باشد.

سانروف می تواند هم از جنس پارچه، فلز و شیشه باشد در حالی که جنس مونروف از شیشه یا طلق روشن است. از دیگر تفاوت های این دو می‌توان به میزان باز و بسته شدن آن ها اشاره کرد. مونروف قابلیت باز و بست بهتری برای تهویه دارد اما به طور کامل باز نمی‌شود.

سقف پانورامیک درواقع نسخه پیشرفته مونروف است که بیشتر روی سقف خودروهای لوکس و گران قیمت قرار دارد. پانومرا درواقع سقف شیشه ای است که هم سقف سرنشینان عقب و هم جلو را پوشش می‌دهد درحالی که مونروف فقط فقط سرنشینان جلو را پوشش می دهد و این مورد یکی از تفاوت های سقف پانومرا و مونروف محسوب می‌شود به همین دلیل می توان پانومرا را نوعی دو سانروف چسبیده به هم دانست.

یکی از روش های صافکاری که از محبوبیت بالایی برخوردار است صافکاری به روش pdr می باشد. برای دریافت این خدمات به صفحه صافکاری پی دی ار مراجعه کنید.

یکی از تفاوت های اصلی پانومرا و مونروف در جنس شیشه آن هاست. جنس شیشه پانومرا از پلی کربنات بوده و قطر آن ۵ سانتی متر است.

این جنس از شیشه باعث می شود که حدود ۶۰ درصد انرژی خورشید را به داخل وارد کند و از ورود اشعه UV به داخل خودرو جلوگیری می‌کند.

سقف پانومرا هم مانند مونروف و سانروف قابلیت باز و بسته شدن به صورت کامل و نیمه را دارند و برخلاف بعضی افراد که تصور می کنند سقف پانومرا برای راننده و سرنشینان خطرناک است، طبق گفته های کارشناسان این سقف از شیشه های محکم و بسیار ضخیم ساخته شده و هیچ خطری ندارد.

انواع سانروف ها

سانروف پاپ  آپ  Pop-Up

سانروف های پاپ آپ انواعی از سانروف هستند که از سقف جدا شده و به سمت بالا حرکت می‌کنند. این ویژگی آن ها را تبدیل به دسته ای خاص از سانروف ها می‌کند و موجب می‌شود سانروف های پاپ آپ را منحصر به فرد بدانند.

سانروف پاپ آپ که نوعی سانروف دستی محسوب می شود، به صورت دستی تنظیم شده و به بالا هل داده می‌شود. در صورتی که بخواهید آن را به صورت جداگانه و غیر فابریک روی خودروی خود نصب کنید هزینه زیادی خواهد داشت و ممکن است موجب اسیب زدن به بدنه خودروی شما شود.

جالب است بدانید که یکی از مدرن ترین روش های صافکاری که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است، صافکاری با دستگاه مکش می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید به صفحه صافکاری با مکش مراجعه کنید.

سانروف جدا شونده ( Removable Sunroof )

این سانروف ها می‌توانند به طور کامل از خودرو جدا شوند. بیش تر کاربرد این نوع از سانروف در خودرو های گران قیمت است و ابعاد آن نیز نسبت به سایر انواع سانروف که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت بزرگ تر است.

سانروف جمع شونده (Folding) 

در سانروف های جمع شونده و یا سانروف های تا شونده یک سطح دوم در نمای بیرونی ماشین قرار گرفته است که یک رویه پارچه ای دارد. جنس این نوع سانروف از شیشه است و بین سقف و قسمت داخلی اتاقک خودرو قرار می‌گیرد. زمانی که قسمت شیشه ای سانروف باز می‌شود همچنان قسمت پارچه ای سانروف باقی می‌ماند و در صورت تمایل باید به صورت دستی سانروف شیشه ای را جمع نمایید.

در بعضی از ماشین ها این امکان وجود دارد سانروف تا شونده به طور کامل جمع شود.

سانروف پانورامیک (Panoramic)

این نوع سانروف ها که به سانروف های چشم انداز نیز مشهور هستند، جدیدترین نوع سانروف محسوب می‌شوند که حاصل ترکیب شدن و کنار هم قرار گرفتن دو پنل شیشه ای هستند. شما می‌توانید هر یک از این دو پنل را جابجا کنید و باز نمایید. یکی از این پنل ها برای سرنشینان جلو و یکی از آن ها برای سرنشینان عقب است.

سانروف داخلی  (In-Built) 

سانروف توکار یا سانروف داخلی، نوعی از سانروف است که موقع جمع شدن داخل بدنه خودرو ( سقف آن ) پنهان می‌شود. در سقف این خودرو ها ( که نسبت به بقیه خودرو ها ضخامت بیش تری دارد، یک شکاف متناسب با اندازه سانروف تعبیه شده است که سانروف موقع جمع شدن داخل آن پنهان شود. این مدل سانروف ها در گذشته از فلز ساخته می‌شدند اما هم اکنون شیشه ای هستند.

سانروف اسپویلر (Spoiler)

سانروف های اسپویلر بیش تر در ماشین های کوچک کاربرد دارند. این سانروف ها برای تهویه بهتر هوا و ورود نور به داخل خودرو به کار می‌روند و کارکرد آن ها به این صورت است که با زاویه کمی در قسمت عقبی خودرو باز می‌شوند. کنترل این سانروف ها برقی و الکترونیکی است.

کدام خودروهای ایرانی از سانروف برخوردار هستند؟

در انتهای بحث سانروف چیست، بد نیست که به چند مدل از مهم‌ترین انواع خودروهای موجود در بازار ایران اشاره کنیم که از سانروف برخوردار هستند. این خودروها عبارت‌اند از:

  • خانواده برلیانس H300، H320 و H330
  • ام وی ام X22
  • دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۳۹۹
  • چری آریزور مدل ۱۳۹۹
  • بسترن B30
  • جک S3
  • دانگ فنگ H30
  • لیفان X60
  • چانگان CS35

هزینه نصب سانروف خودرو

مبالغ مربوط به نصب این قطعه اسپرت، متفاوت بوده و در حالت کلی با دو رنج قیمتی قابل اجرا است. ارزان‌ترین نوع سانروف موجود در ایران، چینی بوده و بیشتر توسط فروشگاه‌های بدون مجوز نصب می‌شوند؛ این نوع صفحات دارای کیفیت کمی بوده و امکان شماره‌گذاری آن‌ها وجود ندارد.

اما نوع دوم سانروف‌ها که توسط شرکت‌های مجاز استفاده می‌شوند؛ ساخت هلند یا ایتالیا هستند که قیمت بالاتر و کیفیت بیشتری هم دارند. در نتیجه برای امنیت بیشتر و کسب مجوز، توصیه ما به شما استفاده از نوع دوم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

جستجوی مطالب

دسته ها

شبکه های اجتماعی