نمونه نشریه الکترونیکی
فهرست مطالب

نمونه نشریه الکترونیکی

بهترین مجله های اینترنتی ایران

اگر به دنبال بهترین مجله های اینترنتی ایرانی هستید، حتما لیست بهترین مجله اینترنتی ایران را به شما پیشنهاد می کنیم.

امروزه مجله های اینترنتی، جایگزین مجله های کاغذی شده و طرفداران بسیاری دارند. این مجله ها اطلاعات مختلفی را در زمینه های گوناگون ارائه می دهند تا افراد جامعه بتوانند برای سوالات خود، پاسخ مناسبی پیدا کنند.

بهترین مجله های اینترنتی ایران در ارتقای سطح دانش و آگاهی مردم نقش ویژه ای دارند زیرا در سریع ترین زمان ممکن، مفیدترین اطلاعات را ارائه می دهند. اگر می خواهید با بهترین مجله های فعال اینترنتی آشنا شوید، با ما همراه باشید.

مجله اینترنتی چیست

مجله اینترنتی یا نشریه الکترونیکی که به نام مجله دیجیتال نیز خوانده می‌شود به نشریه‌ای گفته می‌شود که بر روی وب یا قابل خواندن بروی شیوه‌های دیجیتال منتشر می‌گردد. چنین نشریاتی ممکن است در فواصل زمانی خاص مطالب جدیدی به وب‌گاه خود اضافه نمایند یا نظم خاصی در انتشار نداشته باشند.

قالب بندی مجله اینترنتی و نشریات الکترونیکی متفاوت است. برخی از نشریات الکترونیکی و مجله اینترنتی کوچک بروی وب نشر می‌شوند که اصطلاحاً وب زین خوانده می‌شوند. این اصطلاح ترکیبی از لغات شبکه وب و مگزین می‌باشد و به معنای نشریه‌ای کم حجم و دیجیتال است که مستقیم از طریق یک مرورگر به صورت سند اچ‌تی‌ام‌ال قابل بررسی است.

قالب مطرح دیگر نشریه یا مجله دیجیتال به صورت فایلهای اجرایی است که با برنامه ادوبی فلش یا نرم‌افزارهای مشابه آن خروجی گرفته می‌شود. این نشریات قابلیت خوانده شدن را به صورت آنلاین در صفحات وب یا به صورت آفلاین بروی دستگاه‌های قابل حمل چون موبایل و تبلت را نیز دارند. از قالبهای دیگر مورد استفاده در نشر مجله دیجیتال میتوان به پی دی اف و همینطور اس دبلیو اف اشاره کرد.

تفاوت مجله اینترنتی و نشریه دیجیتال

همانطور که گفته شد مجله اینترنتی، وبسایتی است که مطالب آن حتی پس از انتشار نیز قابل ویرایش است و برای دسترسی به آن می بایستی به اینترنت متصل شوید. اما نشریه دیجیتال غالباً به نسخه های دیجیتالی اتلاق می شود که پس از انتشار قابل ویرایش نیستند. مانند مجلات پی دی اف که توسط کاربران قابل دانلود هستند.

به بیان ساده تر، یک نشریه دیجیتال بسیاری از ویژگی های یک مجله چاپی را دارد، اما از فناوری انتشار دیجیتال استفاده می کند، بنابراین می توان آن را روی یک دستگاه الکترونیکی مانند رایانه، تبلت یا تلفن همراه ذخیره نموده و در فرصتی مناسب آن را مشاهده کرد.

شاید تعجب کنید اگر بدانید که اولین مجلات دیجیتال در دهه ۱۹۸۰ میلادی طراحی شدند!. این مجلات بر روی فلاپی دیسک ذخیره شده و از طریق پُست برای مخاطبان ارسال می شدند.

بهترین مجله های اینترنتی ایران

در ادامه به معرفی برخی  از بهترین مجله های اینترنتی ایرانی خواهیم پرداخت.

مجله اینترنتی نمناک

نمناک نام یک مجله اینترنتی ایرانی می باشد که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۱ آغاز کرده است. هدف اولیه این وبسایت، جمع آوری مطالب از سایر سایت ها برای سرگرمی کاربران بوده است. نمناک پس از گذشت چهار سال تغییر رویه داده و محوریت مطالب خود را بر خانواده و زندگی سالم و شاد متمرکز نمود.

این مجله اینترنتی این بار به جای جمع آوری و نشر مطالب سایر سایت ها، به تولید محتوا از طریق ترجمه مقالات انگلیسی پرداخت. نمناک هیچ گرایش سیاسی ندارد و تنها به منظور آگاه سازی مردم فعالیت می کند. دسته بندی مطالب سایت نمناک در رابطه با اخبار، فرهنگ و هنر، سرگرمی، خانواده، تناسب اندام، دنیای مد، سلامت، دین و مذهب، آشپزخانه و فناوری می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد وب سایت نمناک شوید.

مجله اینترنتی دورمگ

دورمگ نام یکی دیگر از مجله های اینترنتی محبوب این روزها است. این مجله کار خود را از سال 1398 شروع کرده است. هدف این سایت انتشار مطالبی آموزشی در راستای آگاهی بخشی و تسهیل یادگیری بوده است. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت مجله اینترنتی دورمگ شوید.

این مجله اینترنتی موضوعاتی در خصوص آموزش کامپیوتر، حسابداری، وب سایت، زیبایی و… را منتشر می کند.

مجله اینترنتی چطور

سایت «چطور» یکی از مجله های اینترنتی پرطرفدار ایرانی است که متعلق به شرکت تجارت الکترونیک توژال می باشد. این سایت با در نظر داشتن نیاز مردم به رشد و توسعه فردی، کار خود را آغاز نموده است. این مجله اینترنتی در ابتدا با مطالعه مقالات خارجی و ایرانی، مفاهیم مورد نظر را با زبانی ساده و در عین حال علمی و تخصصی به کاربران عرضه می نمود.

با گذشت زمان، وبسایت «چطور» در زمینه سلامتی، سبک زندگی، رشد و توسعه فردی، موفقیت شغلی و تحصیلی، مهارت های ارتباطی، سفر و گردشگری، کسب و کار و مسائل حقوقی مطالبی را در سایت خود منتشر کرده است. اکنون این وبسایت به مرجعی ارزشمند برای فارسی زبانان تبدیل شده است که اطلاعات مهمی را در دسترس مخاطبان خود قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد وب سایت چطور شوید.

مجله اینترنتی بیرام کبیر

بیرام کبیر که در ابتدا نام یک مجله اینترنتی در خصوص اطلاعات مخصوص به شهر بیرام کبیر بود، بعد از چند سال فعالیت، موضوع فعالیت خود را تغییر داده و در تمام موضوعات، بخصوص موضوعات آموزشی فعالیت می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد وب سایت مجله اینترنتی بیرام کبیر شوید.

سایت خبری بیتوته

بیتوته فعالیت خود را از سال ۱۳۸۸ آغاز کرده است و هیچ وابستگی سیاسی به حزب یا سازمانی ندارد. این مجله که یکی از بهترین مجله های اینترنتی ایران است در مدت زمان کوتاهی در بین مردم محبوب شده و امروزه به طور روزانه، هزاران بازدید کننده دارد. بیتوته مطالب گوناگونی را ارائه می دهد تا سطح آگاهی مردم در زمینه های مختلف افزایش پیدا کند.

این وبسایت اخبار منتشر شده را بدون هیچ کم و کاستی به اطلاع مردم می رساند تا به موقع از مهم ترین خبرها آگاه شوند. دسته بندی مطالب این سایت بسیار گسترده است که می توان به اخبار، بازار، فرهنگ و هنر، سلامت، گردشگری، سرگرمی، زناشویی، مذهبی، علمی و ورزشی اشاره نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد وب سایت بیتوته شوید.

مجله اینترنتی پرشا صنعت سهند

پرشیا صنعت سهند نیز یک مجله اینترنتی در خصوص مطالب مربوط به مسائل صنعت است که در حال فعلی موضوعات مشابهی را نیز در وب سایت خود منتشر می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد وب سایت مجله اینترنتی پرشیا صنعت سهند شوید.

با گذشت زمان، وبسایت «چطور» در زمینه سلامتی، سبک زندگی، رشد و توسعه فردی، موفقیت شغلی و تحصیلی، مهارت های ارتباطی، سفر و گردشگری، کسب و کار و مسائل حقوقی مطالبی را در سایت خود منتشر کرده است. اکنون این وبسایت به مرجعی ارزشمند برای فارسی زبانان تبدیل شده است که اطلاعات مهمی را در دسترس مخاطبان خود قرار می دهد.

مجله اینترنتی برترین ها

سایت برترین ها در بین سایت های محبوب قرار دارد زیرا این سایت با توجه به نیاز مردم جامعه، اطلاعات لازم را ارائه می کند. در این وبسایت اطلاعات سودمندی در مورد تکنولوژی، سرگرمی، فرهنگ و هنر، سلامت، آشپزی، سبک زندگی، اخبار ورزشی و اخبار روز وجود دارد.

تمامی اعضای خانواده های ایرانی می توانند از این وبسایت استفاده کنند زیرا مطالب آن برای تمامی افراد کاربرد دارد. برترین ها دسترسی آسانی را برای کاربران به وجود آورده تا افرادی که کمترین میزان سواد درسی را دارند بتوانند به راحتی به مطالب مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد وب سایت مجله اینترنتی برترین ها شوید.

مجله اینترنتی دلگرم

دلگرم به قول خودش ، اولین مجله اینترنتی ایران است که از سال 1385 تاسیس و در حوزه تولید و نشر مطالب اجتماعی ، فرهنگی ، بهداشت و سلامت ، علمی ،آموزشی و سرگرمی فعالیت می کند. مجله دلگرم وابسته به هیچ گروه یا حزب سیاسی نمی باشد و تابع قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد.

بیش از یک دهه از فعالیت دلگرم می گذرد و حدود 250 هزار مطلب / مقاله ، پادکست و ویدیو را طی 16 سال برای علاقه مندان و مخاطبین خود تهیه و تولید کرده و بصورت 100% رایگان برای عموم مردم ، در تمام نقاط دنیا قابل دسترس گذاشته ایم، دلگرم هیچگونه فعالیت فروشگاهی در اینترنت و شبکه های مجازی ندارد، خط مش ما در دلگرم همواره ، اطلاع رسانی، آموزش ، سرگرمی و دلگرمی جامعه بوده و هست ، از همین رو ارزش زیادی برای دلگرمی شما مخاطب گرامی قائلیم ، در مطالب و محتوای دلگرم ، همیشه سعی بر رعایت اصل احترام به حقوق انسانی و پرهیز از هرگونه موارد توهین‌آمیز به اعتقادات دینی، فرهنگی یا قومی افراد و گروه‌های مختلف شده است.

در دلگرم همواره تلاش شده در برخورد با حواشی و اتفاقات جامعه ، موازین عمومی احترام به اشخاص و ارزشهای ملی و شئونات اسلامی حاکم بر جامعه رعایت شوند. لذا چنانچه پیشنهاد / شکایت یا انتقادی دارید ! از طریق فرم تماس ، برای ما ارسال کنید. چنانچه در مورد حق نشر و پدیدآوردندگان سوال یا انتقادی دارید «کپی رایت» را مطالعه کنید، همچنین می توانید برای آشنایی با سیاست ما در برابر حفظ حریم خصوصی ، اینجا را مطالعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد وب سایت دلگرم شوید.

مجله اینترنتی ساخت ارومیه

این مجله نیز که در ابتدا کار خود را برای اطلاع رسانی در حوزه کسب و کارهای ارومیه قرار داده بود، هم اکنون یکی از بهترین وب سایت ها حوزه آموزش، مد و فشن، کسب و کار و…. است. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد وب سایت مجله اینترنتی ساخت ارومیه شوید.

سایت خبری دلبرانه

دلبرانه نام مجله ای اینترنتی است که مطالب مفید خود را در زمینه سلامت، سرگرمی، آشپزی، آرایش و زیبایی، فرهنگ و هنر، دکوراسیون و مدل لباس منتشر می کند. این وبسایت بخشی را برای عکس ها در نظر گرفته و عکس های گوناگونی را در اختیار کاربران قرار می دهد. بدین شکل کاربران می توانند عکس مورد نظر خود را با یک سرچ ساده پیدا کنند.

بخش جالب دیگری که در این سایت دیده می شود، متن و جملات است. این بخش با ارائه جملات گوناگون، پاسخگوی نیاز کاربران به یافتن جملات می باشد. بدین شکل دیگر احتیاجی به جستجو در ده ها سایت نیست و با سرچ در مطالب یک سایت می توان اطلاعات لازم را بدست آورد.

مجله اینترنتی گردشگری کجارو

این وب سایت تمرکز خود را جهت اطلاع رسانی در حوزه گردشگری گذاشته و یکی از بهترین سایت های این حوزه است. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد وب سایت کجارو شوید.

مجله اینترنتی بیدوخت

مجله اینترنتی بیدوخت نیز در ابتدا برای معرفی و اطلاع رسانی شهر بیدوخت طراحی شد، اما پس از مدتی به یکی از بهترین سایت های اطلاع رسانی در حوزه مد و فشن تبدیل شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد وب سایت مجله اینترنتی بیدوخت شوید.

مجله دلتا

مجله دلتا یک مجله سبک زندگی می باشد و روزانه مطالب جدیدی در موضوعات سلامتی، آشپزی، دکوراسیون، گردشگری، مد و زیبایی، نکات حقوقی و دانستنی ها در آن منتشر می‌گردد. همچنین در بخش ویدیو سعی کرده ایم تا با انتخاب ویدیوهای جذاب اوقات مفرحی را برای مخاطبان فراهم آوریم. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد مجله اینترنتی دلتا شوید.

مجله زومیت

زومیت پربیننده‌ت رین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است و با پروانه‌ی فعالیت پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی به نام قلم آینده ایرانیان و شماره ثبت ۹۳/۱۱۰۸۱ در زمینه‌ی فن‌آوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است.

زومیت ۶ شهریورماه ۸۹ شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. زومیت مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد وب سایت زومیت شوید.

مجله کادای

مجله اینترنتی کادای کار خود را با فعالیت در زمینه مد و فشن آغاز کرد. به همین منظور در زمینه مد و فشن یکی از بهترین و کامل‌ترین مجله‌ها به حساب می‌آید. از آن‌جایی که این وبسایت در زمینه کفش جزو برترین اولین‌هاست، تمام تلاش خود را برای تکمیل حوزه های مختلف پوشاک و اولین بودن در زمینه مد و فشن می‌کند. مجله کادای از آذر ماه سال 1398 با دامنه‌ی 16 ساله‌ی persiahandicraft.com آغاز به کار کرد. منتها بنابه دلایلی از سال 1400 تصمیم گرفت تا با دامنه kadaymag.com کار خود را ادامه دهد و برای این منظور نیز به دامنه جدید ریدایرکت شد.

کادای در تمامی زمینه های پوشاک فعالیتی گسترده دارد. برخی از این موارد عبارتند از: انواع لباس های مجلسی زنانه و مردانه، پوشاک اسپرت زنانه و مردانه انواع مانتو شلوارهای زنانه و مردانه و نحوه ست کردن آن ها انواع اکسسوری ها معرفی استایل های خاص و شیک کفش و هر آن چه که جزو پوشاک باشد.

مجله اینترنتی دنده خلاص

این مجله اختصاصا در حوزه خودرو فعالیت می کند. یکی از بهترین مجله های اینترنتی ایران در حوزه خودرو. برای کسب اطلاات بیشتر وارد وب سایت دنده خلاص شوید.

مجله اینترنتی زومجی

مجله اینترنتی زومجی که با مجله های زومیت، کجارو، پدال همکار است نیز یکی از مجله های خوب اینترنتی در ایران است. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد وب سایت زومجی شوید.

مجله مد و فشن دیجی استایل

یکی از بهترین مجله های اینترنتی مد، سایت دیجی استایل است که بزرگ‌ترین و کامل‌ترین فروشگاه اینترنتی مد و لباس می‌باشد. این مجله اینترنتی از سال 1395 شروع به فعالیت کرده است و در زمینه‌های دیزاین ، پوشش و مد تولید محتوا می‌کند. یکی از مزیت‌های مجله دیجی استایل این است که این سایت فروشگاه خرید لباس نیز می‌باشد.

در این سایت انواع لباس زنانه، مردانه و بچگانه وجود دارد. در دیجی استایل برندهای ایرانی مشهوری نظیر چرم مشهد، درسا، کفش ملی، کفش شیما، شیفر، چرم کروکو، مارال چرم، بادی اسپینر، ال سی من، پاتن جامه، تن درست، زیبو، زی، کیکی رایکی، نیکتا و … برندهای خارجی نظیر دیور (Dior)، آلدو (Aldo)، آندر آرمور (Under Armour)، نایکی (Nike)، اسکچرز (Skechers)، ریباک (Reebok)، سالامون (Salomon)، ری بن (Rey Ban)، ال سی وایکیکی (LC Waikiki)، پوما (Puma)، دنیلی (Daniellee) و… موجود است و می توانید جدیدترین محصولات این برندها رو به صورت آنلاین تهیه کنید و به راحتی درب منزل تحویل بگیرید. همچنین در این سایت می‌توانید انواع عطر و ادکلن، لوازم آرایش چشم و ابرو، آرایش صورت، لوازم شخصی برقی، بهداشت و زیبایی ناخن، ابزار سلامت را تهیه کنید و بخش استایل را برای آگاهی از نحوه ست کردن و … مطالعه فرمایید. در سایت دیجی استایل امکان تبلیغات وجود ندارد.

مجله اینترنتی ملکانه

انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در ملکانه لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ما در ملکانه به هوش و ذکاوت مخاطبانمان باور داشته و با رعایت بی طرفی در پوشش و انتقال خبر به آنها، امکان تفسیرخبرها را مطابق با خواستشان فراهم می سازیم. همچنین ما به تمام نظرات کاربران احترام می گزاریم و از شما بابت وقتی که صرف نوشتن نظر می نمایید سپاسگذاریم.

سایت شیک پوش

از دیگر نشریات مد که طرفداران زیادی نیز دارد، مجله شیک پوش است. در سایت شیک پوش می‌توان انواع نقد و بررسی حرفه‌ای صنعت مد را مطالعه کرد و با سبک زندگی یا استایل آشنا شد. این مجله فعالیت خود را از سال 1392 آغاز کرده است. یکی از مزیت‌های این مجله فروشگاه اینترنتی آن می‌باشد که شامل انواع لباس زنانه، لباس مردانه، لباس بچه گانه، لباس ورزشی، کیف مردانه، کیف زنانه،کفش مردانه، کفش زنانه و اکسسوری می‌باشد. این فروشگاه اینترنتی به دلیل محبوبیت زیادی که از ابتدا پیدا کرد در مدت زمان کوتاهی توانست به بزرگ‌ترین مجله اینترتنی مد و فشن در ایران تبدیل شود و موفق شود.

مجله مد و فشن برندکده

از دیگر مجله‌های پر طرفدار و فعال در زمینه مد و فشن مجله برندکده می‌باشد که روزانه هزاران مقاله را در زمینه مد منتشر می‌کند. اگر به دنبال مرجع تخصصی از مد و لایف استایل هستید بهتر است سری به سایت برندکده بزنید و نظرات متخصصین مد و پوشاک را مطالعه کنید. مجله مد برندکده شامل صدها مقاله جذاب از جمله استایل خانم‌ها می‌باشد که برای مطالعه علاقمندان جمع آوری شده است.

مجله اینترنتی مدوپیا

یکی از مجله های اینترنتی مد معروف که از سال 1396 در ایران ایجاد شده و به موفقیت رسیده است، مجله اینترنتی مدوپیا می‌باشد. این مجله توسط تیمی از علاقمندان به لباس و طراحی لباس و برند ایجاد شده است. مدوپیا در معرفی خود اینگونه می‌گوید که همه چیز با ایده استایلینگ و خرید لباس شروع شد. اما مدوپیا بعد از مدتی توانست به یکی از مهم‌ترین رسانه‌های اینترنتی فشن در ایران تبدیل شود. اگر از جمله افرادی هستید که ترندها را دنبال می‌کنید و علاقه‌مند به این هستید که آخرین مدهای رواج یافته در لباس و یا اکسسوری‌ها را بشناسید، وارد منوی «راهنمای ترند» مدوپیا شوید تا خود را در میان جدیدترین ترندهای فصل بیابید.

مطالب مجله اینترنتی مدوپیا فقط در زمینه پوشاک و اکسسوری‌ها نیست. در بخش «زیبایی» مدوپیا می‌توانید مطالبی درباره برترین و پرطرفدارترین برندهای آرایشی، تکنیک‌های آرایشی وسبک‌های آرایشی و .. پیدا کنید.

مطالب مجله اینترنتی مدوپیا فقط در زمینه پوشاک و اکسسوری ها نیست.در بخش «زیبایی» مدوپیا می توانید مطالبی درباره برترین و پرطرفدار ترین برندهای آرایشی، تکنیک های آرایشی وسبک های آرایشی و .. پیدا کنید.

بهترین مجله اینترنتی جهان

در ادامه به لیست بهترین مجله های اینترنتی جهان خواهم پرداخت.

Dicover

مجله مورد نظر برای اولین بار در سال ۱۹۸۰ میلادی منتشر شد. مطالب مندرج در این مجله شامل اطلاعاتی در زمینه‌های ریاضی، فیزیک، سلامت، پزشکی، فناوری و علوم فضا می‌باشد که به صورت مقالات به روز، از دانشمندان حوزه‌های مربوطه گردآوری و در مجله درج شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر وارد وب سایت Dicover شوید.

NATIONAL GEOGRAPHIC

این مجله نه تنها یک مجله علمی بلکه یک دایره‌المعارف از طیف گسترده‌ای از موضوعات در زمینه‌های علوم طبیعی و تاریخ را در بر می‌گیرد. این نشریه می‌تواند اطلاعات به روز و دست اول از اتفاقات و وقایع جهان حال، خارج و آینده در اختیار مخاطبان قرار دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر وارد وب سایت NATIONAL GEOGRAPHIC شوید.

Smithsonian

این مجله به دلیل درج منابع بسیار واقع و گسترده در زمینه هنر، فرهنگ، علم و تازه‌های پزشکی، یکی از مجلات پیشرو بوده و توانسته جوایز متعددی را دریافت نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر وارد وب سایت Smithsonian شوید.

SKEPTIC

نشریه فوق برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ میلادی منتشر و شامل فصل‌نامه‌هایی در زمینه علوم تربیتی می‌باشد. این مجله تعداد زیادی از مقالات خود را به ترویج شکاکیت و کشقیات و اختراعات علمی منوط کرده و توانسته در سالیان اخیر یکی از نشریات علمی و به روز جهان باشد.

SCIENTIFIC AMERICAN

اگر دنبال آخرین یافته‌های علمی و مقاله‌های دست اول در زمینه پژوهش هستید، این مجله می‌تواند نیازهای شما را برطرف نماید. این نشریه برای افرادی که سرشان برای علم و فناوری درد می‌کند، بسیار خواندنی و موثر است و می‌توانید مقالات مفید، سودمند با کارایی بالا را در ان پیدا نمایید.

این مجله به دلیل دارا بودن اطلاعات معتبر و منابع عالی از شهرت جهانی برخوردار است. مطالب مندرج در این مجله شامل تحولات لوازم الکتریکی مصرفی، خودروهای موتوری، حمل‌ونقل هوایی، ارتباطات، نجوم و… می‌باشد که مطالب جدید و به روز جهت استفاده مخاطبان در دسترس بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ideas and discoveries

این نشریه می‌تواند به طور همزمان فضایی برای خواندن اخبار و مقالات عمومی برای شما آماده کند و همچنین از ویژگی‌های علوم مختلف مانند روانشناسی، تاریخ و وقایع کنونی مطلع و اسفاده نمایید. گرافیک جذاب و درخور و ثبت مقالاتی در زمینه علم نجوم از دیگر خصوصیات منحصر به فرد این مجله می‌باشد.

SCIENTIFIC AMERICAN MIND

این مجله  که هر دو ماه یک بار در آمریکا به چاپ میرسد، شامل مقالات مختلف اعجاب برانگیز و مطالب جذاب در زمینه علوم اعصاب و روانشناسی می‌باشد.

New Scientist

این مجله به دلیل درج آخرین ایده‌های علمی اختصاصی و مبالغ منحصر به فردش که عموما انحصاری بوده، بسیار مورد توجه علاقه‌مندان می‌باشد. این نشریه از سال ۱۹۹۶ با تمرکز بر ثبت اطلاعات به روز در زمینه‌های مختلف جهت استفاده گروه‌های مختلف بشری تا کنون منتشر می‌شود.

Psychology Today

این نشریه یکی از معتبرترین نشریات قابل اعتماد و شناخته شده‌است و هر دو ماه یک بار منتشر می‌شود. در زمینه روانشناسی انسان و حیوانات مطالبی را چاپ و منتشر می‌کند. مقالات این نشریه به دلیل درج حقایق طبیعی و اطلاعاتی که وجود دارد، همیشه برای خوانندگانش مفید به فایده بوده است.

مزایای استفاده از مجله اینترنتی

  • کاهش هزینه های چاپ و توزیع
  • قابلیت آرشیو و ماندگاری
  • آگهی و تبلیغات
  • امکانات چندرسانه ای
  • اشتراک گیری
  • تولید
  • کنترل کیفیت و نظارت بر چاپ

کاهش هزینه های چاپ و توزیع

ناشرین میتوانند نشریه الکترونیک خود را از راه‌های مختلفی توزیع کنند و بر خلاف توزیع نشریات چاپی که هزینه‌هایی مثل انبار داری و بسته‌بندی و تحویل به آدرسی خاص را شامل می‌شود، نشریات الکترونیکی را میتوان از طریق تکثیر سی دی یا ایمیل مارکتینگ به مخاطبین ارائه کرد. نمونه بارز این رویداد مجله Oracle magazine می‌باشد که 176000 درخواست‌کننده مجله چاپی، 516000 درخواست‌کننده نشر دیجیتالی آن می‌باشند.

قابلیت آرشیو و ماندگاری

برخلاف نشریات کاغذی که بعد از مدتی دچار فرسایش، خوردگی یا تغییر رنگ در کاغذ و بافت می‌شوند، نشریات الکترونیکی عمری طولانی داشته و در حجم یک فایل کوچک دیجیتال قابلیت آرشیو کردن را دارند.

آگهی و تبلیغات

برخلاف نشریات چاپی، در نشریات الکترونیکی به علت حذف بخش کاغذ میتوان تبلیغات بیشتری را دریافت کرد. نشریات الکترونیکی به علت خروجی در تعداد صفحات بالاتر و حجم اندک فایل نهایی، قابلیت ثبت آگهی‌های بیشتر و نیز چندرسانه‌ای شدن آن را دارند.

امکانات چندرسانه ای

 در نشریات الکترونیکی میتوان موارد مختلفی را که در رسانه‌های چاپی امکان آن نیست به ثبت رسانید. این رویداد می‌تواند ارائه فیلم، موزیک یا قابلیت کلیک برای هدایت به یک درگاه وب نیز باشد.

اشتراک گیری

وب سایتهایی که قابلیت دانلود و بررسی مجله دیجیتال را ارائه می‌کنند، به جهت دریافت بازخورد و نیز جمع‌آوری ایمیل و اسامی مشترکین، قبل از دانلود مجله لینکی برای اشتراک تعریف می‌کنند تا تنها مشترکین قابلیت مرور مجله دیجیتال را داشته باشند. با این ترفند هر سایت می‌تواند به منابع ارتباطی از کاربران خواننده مجله دیجیتال دست یابد.

تولید

برخلاف نشریات کاغذی که یک تیم در یک مکان میبایست حضور داشته و به تعامل و بررسی اطلاعات چاپی مشغول باشند، با گسترش دنیای وب و نیز محبوب شدن نشریات الکترونیکی، اکثر پرسنل یک مجله میتوانند از طریق ایمیل اطلاعات و تصاویر لازم را جمع‌آوری و به مدیریت یک فرد برای تولید نشریه الکترونیکی تحویل دهند. در این حالت هزینه‌های اجاره مکان و سایر موارد بسیار کاهش یافته و گاهی با نرم‌افزارهای کنترل از راه دور سیستم مانند تیم‌ویوئر میتوان به بررسی محتوی نیز پرداخت.

کنترل کیفیت و نظارت بر چاپ

در نشریات کاغذی، کنترل کیفیت و نظارت بر چاپ به شیوه های مختلفی انجام میشود. اما برای اسناد دیجیتال میتوان کنترل کیفیت و تعریف پروفایل را برای تصاویر به راحتی بیشتری تعریف کرد. زیرا حیطه سه رنگ نمایش محدودیتهای رنگ چاپی را ندارد.

از دیگر مزایای مجله ی اینترنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 چاپ عکس در مجلات چاپی موجب کاهش کیفیت آن می شود و اگر فرد بخواهد آن عکس را داشته باشد باید آن عکس را از مجله برش دهد تا پیش خود نگه دارد اما می تواند همان عکس را در اینترنت با چند کلیک با بهترین کیفیت برای خود داشته باشد. یا برای خواندن مطالب در مجله ی اینترنتی نیازی به عینک و دقت زیاد نیست زیرا می تواند نوشته ها را بزرگنمایی کنید و به راحتی آن ها را بخوانید. امروزه طراحی مجلات اینترنتی در کشور ایران نیز مانند سایر کشورهای در حال توسعه می باشد. اگر شما می خواهید که مخاطبان زیادی در مجله ی اینترنتی  داشته باشید تا توسعه و گسترش مجله ی اینترنتی خود می توانید نسخه ها را به صورت سنتی و دیجیتال ارائه دهید.

معایب نشریات الکترونیکی

  • وابستگی به یک شیوه الکترونیکی
  • نیازمند بستر مناسب
  • هزینه‌های ویژه
  • تبلیغات
  • حق کپی رایتینگ
  • محتوای نامناسب
  • نظارت بر چاپ

وابستگی به یک شیوه الکترونیکی

همانطور که از نام نشریه پیداست، به صورت الکترونیکی بوده و به صورت دایم نیازمند به یک شیوه یا دستگاه برای خواندن آن می‌باشد. در این بین شرکتهایی مثل آمازون و سونی، اقدام به تولید دستگاه‌های کتابخوان با عمر باتری بسیار طولانی و حافظه بالای نگهداری فایل نموده‌اند. با تمام این موارد توزیع یک نشریه الکترونیکی نیز هنوز به اینترنت، تکثیر سی دی یا وجود یک دستگاه دیجیتال وابسته بوده که در صورت نبود هر یک از موارد، توزیع دچار مشکل می‌شود.

نیازمند بستر مناسب

از قدیم‌الایام، کتب چاپی بصوت خطی، نفیس یا ساده در دسترس و قابل انتقال به افراد مختلف بوده‌اند. این در حالی است که بستر مناسب برای فرهنگ استفاده از نشریه الکترونیک هنوز در برخی از کشورها ایجاد نشده و بر خلاف هزینه تولید و نشر پایین، بسیاری از مردم هنوز با نشر کاغذی ارتباط دارند و این خود باعث کم کاربرد شدن نشریات الکترونیکی در برخی کشورهاست.

هزینه‌های ویژه

 برخلاف نشریات چاپی، نشریه الکترونیکی نیازی به بحث کاغذ، مرکب، صحافی یا پخش ندارد. در مقابل هزینه‌هایی دیگر جایگزین موارد ذکر شده میگردد. هزینه‌هایی چون کدنویسی جهت تبدیل فایل صفحه بندی شده به یک فایل دیجیتال قابل مرور بروی دستگاه‌های دیجیتال، هزینه خرید سرور و دامین جهت نگهداری فایل مجله دیجیتال، خرید نرم‌افزارهای جهت تبدیل فایل به مجله چندرسانه ای، خرید تایپ فیس‌های مخصوص نشر دیجیتال.

تبلیغات

نشریات چاپی به علت دارا بودن قدمت، همچنان در بین مخاطبین شهرت دارند و تبلیغات شرکت‌ها در آن بیشتر قرار میگیرد. اما مجلات دیجیتال بخاطر وابستگی به دستگاه یا مهیا نبودن بستر مناسب برای گسترش و نیز ناآشنایی مخاطبین برخی کشورها با این نوع نشر، تبلیغات‌پذیری کمتری نسبت به نشریات کاغذی را دارند و این مورد باعث درآمدزایی کمتری می‌شود و در بلند مدت در رشد هزینه‌ها مؤثر است.

حق کپی رایتینگ

اکثر نشریات چاپی نیازمند به شابک، بارکد و نیز مجوزهای مربوطه از سازمان‌های فرهنگی و نشر هر کشور می‌باشند. نشر دیجیتال به علت گسترده شدن و نیز با استفاده از برنامه‌هایی ارزان قیمت که مراحل تبدیل فایل دیجیتال به فایل نشریه وبی را انجام می‌دهند، به صورت تک کاربره نیز می‌تواند تعریف شود. به همین دلیل، در برخی کشورها اسناد یا مقالات و کتب بدون اجازه ناشر اصلی به صورت دیجیتال تبدیل و در وب یا به صورت تکثیر سی دی، منتشر می‌شوند. این در حالی است که پیگیری این نشریات که بدون مجوز یا اجازه نامه سازمان فرهنگی هر کشور تکثیر می‌شوند، در بسیاری موارد غیرممکن است.

محتوای نامناسب

 به علت اینکه مجله دیجیتال می‌تواند به صورت یک فایل اجرایی بروی سایت یا یک شیوه الکترونیکی قرار گیرد، سرعت بالایی در کپی‌برداری و انتقال به مخاطبین مختلف را دارد. از این جهت در صورت ارائه محتوای نامناسب از لحاظ موارد اخلاقی، مذهبی یا سیاسی یا ارائه اطلاعاتی که با قوانین هر کشور تضاد دارد می‌تواند به یک ابزار محرک در گسترش فرهنگهایی غلط تبدیل گردد.

نظارت بر چاپ

اسناد دیجیتالی چون بصورت کاغذی تولید نمیشوند، کیفیت تصاویر و تنظیم رنگ خود را میطلبند و در این مانند مجلات کاغذی امکان نظارت بر چاپ رنگ آنها امکان ندارد به همین دلیل، در مانیتورهای مختلف امکان مشاهده رنگ ها به صورتهای گوناگون وجود دارد مگر اینکه از پروفایل رنگهای مشخص و سیستم کنترل کیفیت سه رنگ بروی آنها استفاده شود که این امکان توسط شرکتهای ارایه دهنده خدمات تنظیم رنگ ارایه میشود.

منیع:

بهترین مجله های اینترنتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

جستجوی مطالب

دسته ها

شبکه های اجتماعی