کاملترین آموزش سئو از صفر تا صد رایگان (مقدماتی تا پیشرفته)
فهرست مطالب

آموزش صفر تا صد سئو رایگان

مهم ترین سرفصل برای یادگیری دوره طراحی سایت آموزش صفر تا صد سئو رایگان میباشد . زیرا که یادگیری سئو برای بهبود سئو سایت بسیار ضروری میباشد . در این مقاله به کاملترین آموزش سئو از صفر تا صد ار مبتدی تا پیشرفته در اختیار شم قرار داده ایم .

برای مشاهده مقاله کلاس طراحی سایت مقدماتی تا پیشرفته با وردپرس کلیک کنید.

کاملترین آموزش سئو از صفر تا صد رایگان

امروزه پیدا کردن کسب و کار با در آمد بالا بسیار دشوار میباشد اما یکی از راه حل هایی که شما میتوانید به آسانی یک بازاریابی اینترنتی موفق راه اندازی کنید این است که سایت مخصوص به کار خود را داشته باشید و راه اندازی سایتی که مخاطب و مشتری زیادی جذب کند مستلزم این است که فرآیندی را در آن پیاده سازی کرد .این فرآیند عبارتند از طراحی سایت ، سئو سایت ، و کد نویسی ……. در این نوشته کاملترین آموزش سئو از صفر تا صد رایگان را که مهم ترین سر فصل آموزشی طراحی سایت میباشد را در اختیار شما قرار داده ایم .

چرا آموزش سئو مهم است ؟

سئو در واقع به معنای این است ، سایتی که شما میخواهید راه اندازی کنید باید برای دیده شدن در نتایج جستجو گوگل به کاربر و مشتری باید مراحلی را برای بهبود و سرعت و جذب کردن کاربر پشت سر بگذارد . در نتیجه افرادی که مایل هستند کسب و کار آنلاین و بازاریابی تجاری با پیشرفت روز افزون داشته باشند باید سئو را آموزش ببینند . در واقع تیر آخری که در راه اندازی سایت میزنید باید انجام فرآیند سئو بر صفحات سایت باشد. در ادامه مطلب با فرآیند سئو آشنا میشوید….

برای مشاهده انواع آموزش سئو صفر تا صد مقاله سایت آموزشگاه آریا تهران را مطالعه کنید .

انواع سئو عبارتند از : سئو کلاه سفید _ سئو کلاه سیاه _سئو کلاه خاکستری ، که در مقاله انواع سئو چیست ؟ به طور کامل در مورد سئو به شما توضیح داده ایم کلیک کنید.

اصطلاحات سئو

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال اولین اقدامی است که باید برای بهبود سایت انجام دهید این سئو به بهینه سازی وب سایت از نظر فنی اشاره دارد .

مواردی که در سئو تکنیکال باید بررسی شود

سرعت سایت

Site speed

سرعت سایت شما باید به گونه ای باشد که کاربر تا وارد سایت شما شد بین 2 تا 6 ثانیه تمام مطالب , عکس ها ، فونت ها و … لود بشوند و به کاربر نمایش داده بشوند.

ابزار Gtmetrix . com برای بررسی سرعت سایت شما بهترین گزینه میباشد تا سایت خود را در آن آنالیز کنید.

استفاده از یک هاست پرقدرت

برای راه اندازی یک سایت با ترافیک بالا شما باید استفاده از یک هاست پرقدرت را درنظر داشته باشید .

ریسپانسیو بودن

به دلیل اینکه سایت شما در نمایشگر ها و دستگاه های مختلف مناسب نمایش داده شود باید از ریسپانسیو بودن سایت مطمئن شوید .

امنیت سایت

Site security

زمانی که شما هاست و دامنه خریداری میکنید حتما باید ssl را فعال کنید و پروتکل https سایت را فعال کنید در غیر این صورت سایت شما امنیتی ندارد و نزد گوگل این موضوع اهمیت دارد که ssl سایت شما فعال است یا خیر. !

برای آن که بتوانید بیشتر با مزایا و معایب اشتغال به سئو در ایران آشنا شوید و آگاهانه برای انتخاب این شغل تصمیم بگیرید میتوانید مقاله شغل سئو کار را مطالعه کنید.

فشرده سازی تصاویر و فایل های html ، css، js

Compress images and html, css, js files

برای بهینه سازی سئو سایت باید فشرده سازی تصاویر و فایل های html ، css، js را در افزونه ای که در وردپرس باید نصب کنید انجام دهید . این افزونه Wp-rocket نام دارد که در این افزونه بشیاری از فایل ها را میتوانید فشرده کنید و یا حتی کش سایت خود را پاک کنید تا سرعت سایت بهبود یابد .

structured data

structured data

structured data ( اسکیما گذاری ) : شما با استفاده از اسکیما گذاری نزد گوگل امتیاز بالایی میگیرید و استفاده از این فاکتور به کاربری که در نتایج جستجو سایت شما را میبیند در زیر توضیحات وجود دارد اسکیما را میبیند ، وسریع تر به مطلبی که میخواهد میرسد.

سایت مپ

سایت مپ

در این ویدیو آموزشی معرفی ثبت سایت مپ به سرچ کنسول را توسط مهندس شجاعی یکی از اساتید طراحی سایت در آموزشگاه آریا تهران ، در اختیار شما قرار داده ایم .

زمانی که فرآیند سئو را در سایت خود به طور کامل انجام دادید در مرحله آخر به وسیله سرچ گوگل کنسول ، ابزاری که معیار و قدرت سئو را مشخص میکند . باید سایت مپ خود را به گوگل معرفی کنید تا ساختار و نقشه سایت شما برای گوگل شناخته شود تا به آسانی سایت شما را ایندکس کند.

فایل robots . txt

robots . txt

در این ویدیو آموزشی توسط آقای شجاعی استاد طراحی سایت با وردپرس آموزش فایل Robots. txt در آموزشگاه آریا تهران آشنا میشوید.

فایل robots . txt ، فایلی با فرمت متن میباشد . که در واقع از ربات های جستجو گوگل درخواست میکنیم که این صفحه از سایت را noindex کند. به طور مثال زمانی که صفحاتی از سایت را نمیخواهید کاربر ببیند مانند صفحه در باره ما یا صفحه چت کاربران و صفحه ادمین و پنل سایت …. به وسیله ربات تکست ، نوایندکس میکنید .

جلوگیری از duplicate content

در صفحات سایت خود باید سعی کنید محتوای تکراری ننویسید زیرا که duplicate content محسوب میشود و گوگل نمیداند کدام صفحه از سایت شما را ایندکس کند . اما اگر مجبور شدید صفحه ای تکراری منتشر کنید میتوانید با استفاده از کنونیکال کردن صفحه ی تکراری به صفحه ی اصلی ، اینگونه به گوگل بفهمانید که صفحه اصلی کدام است و کدام را ایندکس نکند . با این کار جلوگیری از duplicate content کرده اید.

صفحات 404 و لینک های شکسته

هنگامی که در وب سایت خود یک صفحه ای را حذف میکنید یا به درستی ریدایرکت نمیکنید اما لینک آن صفحه باقی مانده ، گوگل خطا 404 می دهد. شما میتوانید در این صفحه لینک بگذارید به صفحات دیگر سایت خود تا از ربات های جستجو گوگل امتیاز منفی نگیرید.

برای آموزش حضوری سئو در آموزشگاه فنی حرفه ای آریا تهران این مقاله را مطالعه کنید .

الگوریتم های گوگل

شما برای سئو کردن سایت خود اهدافی دارید که این اهداف عبارتند از : دیده شدن ، بیشتر و بیشتر دیده شدن ، تبدیل شدن به یک برند ( برند سازی ) ، افزایش ترافیک ورودی ( کسب درآمد از تبلیغات ، فروش محصولات ، ارائه خدمات ، معرفی برند و …) ، فروش محصولات ، برای رسیدن به این اهداف باید مثل گوگل رفتار کنید باید به فکر جلب رضایت مشتری و کاربر باشید . در نتیجه باید از الگوریتم های گوگل پیروی کنید . میتوانید در سایت google webmaster guidlines با قوانین و الگوریتم های گوگل آشنا شوید .

سئو داخلی

مجموعه اقداماتی که مستقیما بر روی صفحات سایتتان انجام میدهید تا سایت را بهینه کنید . سئو داخلی از مهم ترین بخش های سئوست.

مواردی که باید در سئو داخلی بررسی شوند

استراتژی کلمات کلیدی

Keyword strategy

برای تحقیق و استراتژی کلمات کلیدی باید این موضوع را که با چه عبارت و یا کلمه ای قرار است در صفحه اول موتور جستجو قرار بگیریم به یاد داشته باشیم خیلی مهم است .

تحقیق کلمه کلیدی : جستجوی مرتبط گوگل (Related) ، استفاده از پیشنهاد گوگل ، آنالیزورها و آمارگیرها مانند : google Analytic ، kyword tool .io… استفاده از رقبا

تولید محتوای حرفه ای مرتبط با کلمات کلیدی

برای تولید محتوای حرفه ای مرتبط با کلمات کلیدی مهم ترین مساله ای که باید رعایت شود این است که باید محتوای شما باید همیشه متمایز باشد . و در حوزه ی سئو داخلی و تولید محتوا باید مواردی بررسی شوند که عبارتند از :

1_ عنوان ( سئو تایتل title )

1_ Title (SEO title)

1_عنوان ( سئو تایتل title )

، این قسمت بسیار مهم است و مقدمه تمام سئویی است که شما در وب سایت خود انجام میدهید زیرا که رمز برنده شدن شما در این بخش نهفته شده است و کاربر را مجبور میکیند که سایت شما را کلیک کند عنوان را باید بسیار حرفه ای انتخاب کنید و در نوشتم آن نباید اغراق کنید ، باصداقت برای کاربر بنویسید.

2 _متا ( توضیحات )

برای انتخاب متا ( توضیحات ) باید به قدری تاثیر گذار بنویسید که که بتوانید گوگل و مخاطب را متقاعد کنید شما را انتخاب کنند . و نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که توضیحات شما باید مرتبط با عنوان شما باشد.

3_URL ( آدرس اینترنتی )

URL (URL)

برای نوشتن URL ( آدرس اینترنتی ) ترجیحا از آدرس اینترنتی فارسی استفاده کنید و مهم است که url درست و مرتبط با صفحه سایت باشد . و باید در قسمت تنظیمات وردپرس بخش پیوند یکتا گزینه ی نام نوشته را انتخاب کنید.

فاکتورهای زیر متا دیسکریپشن در نتایج جستجو گوگل :

عبارتند از Rantting : از منابع غنی snipet هستند . که این فاکتور را با استفاده از کد html هم اعمال میشود.

structured data

قرار دادن( مپ لوکیشن ) در نتایج جستجو گوگل _ قرار دادن عکس های سئو شده در نتایج جستجو گوگل

top stories : بخشی که سئو کاران را به خطر میاندازد همین بخش news گوگل میباشد که از سایت های خبری فراخوانی می شود .

برای مشاهده مقاله آموزش کامل کامپیوتر کلیک کنید.

انتخاب تصویر شاخص

8_ Select the index image

برای انتخاب تصویر شاخص بدانید که هرصفحه ای یک عدد تصویر شاخص بیشتر ندارد . و حجم این تصویر نباید بالای kb50 باشد و باید بدانید که برای تمامی عکس های صفحات سایت باید alt تصویر ( توضیح عکس ) بگذارید . توضیح هر عکس باید مرتبط با موضوع صفحه مربوطه باشد . در انتخاب تصاویر سعی کنید عکس های تاثیر گذار ، تکمیل تمام توضیحات تصویر ، و حجم تصویر رعایت شود.

تجربه کاربری ( ux ، ui ) :

( user exprience) ، تجربه کاربری مجموعه ای از عملیاتی که باعث میشه کاربر سایت ما را آسان تر سرچ کند و سریع تر به هدفش برسد.تجربه کاربری به این موضوع اشاره دارد که کاربر از بودن در صفحات سایت شما لذت ببرد .

به طور مثال : طراحی و رنگبندی صفحات شما باید طبق سلیقه ی کاربر باشد و از ( دکمه ها ، ادامه مطلب ، فهرست ، و نوشته ها ……) استفاده کنید . تا کاربر در سایت شما فعالیت انجام دهد.

مهم ترین مساله ای که در تولید محتوا باید رعایت شود عبارتند از : 1_ قابل استفاده بودن ( use able) ، 2_ قابل کشف ( findable) ، 3_ مفید ( useful) ، 4_ مطلوب ( desirable) ، 5 _ ارزشمند ( valuable) ، 6 _ قابل اعتماد ( credible ) ، 7_ در دسترس (Accessible) …..

زمانی که سئو تکنیکال را در سایت خود انجام دادید و سپس زمانی که مرحله استراتژی و تحقیق کلمات کلیدی را سپری کردید و برگه های اصلی را ساختید . در این مرحله باید مقاله نویسی را شروع کنید.

4 _مقاله نویسی

مقدمه :

شروع مقاله نویسی باید با 3 خط جذاب باشد که در واقع همان 3 خط اول پاراگراف میباشد . و در این قسمت باید یک توضیح کلی از عنوان اصلی بدهید و کاربر را مجبور کنید در ادامه مطلب همراه شما باشد. و تاکید بر این که مقاله ای مفید ، ارزشمند و قابل اعتماد است.

مقاله نویسی ، راهنما ( نقشه راه )

برای مقاله نویسی راهنما ( نقشه راه ) قبل از هر اقدامی ، پیوستگی و خوانایی مطالب را در نظر داشته باشید باید مخاطب را مجبور کنید مقاله و متن شما را تا انتها دنبال کند .

مقاله نویسی ، تیتر نویسی

شروع تیتر نویسی و استفاده از تگ های H ، از H1 …H6 میتوانید تیتر بندی مقاله را انجام دهید. و مهم ترین H ،

H1 میباشد و عنوان صفحه همان H1 میباشد. در هرمقاله ای باید یک H1 داشته باشید .

مقاله نویسی _ تکمیل متن

1_ پیدا کردن کلمات مرتبط ، 2_ نوشتن متن مفید ، کامل و جامع ، 3_ استفاده از تگ های معنا دار برای تاکید بیشتر محتوا ( < header>، <footer> ، <strong> ، <nav> ، <main> ، <asid>

مقاله نویسی _ تصاویر داخلی

مقاله نویسی _ تصاویر داخلی ، سئو تصاویر داخلی در تیترهای(h2، h3، h4، h5 ) بعدی انجام میشود . و تصاویر داخلی باید مرتبط با تیتر مربوط به خودش باشد . و alt تصویر را نباید فراموش کنید . ، اندازه ی تصاویر داخلی بهتر است که یکسان باشند. فرمت تصویر ( spg ، png ، webp )

مقاله نویسی _ لینک دهی داخلی

برای مقاله نویسی _ لینک داخلی منظور از لینک ، متن یا تصاویری هستند که با کلیک بر روی آنها کاربر به صفحه ی دیگری در اینترنت منتقل میشود. هدف از لینک دهی داخلی ، این میباشد که ربات های گوگل سریع تر پیدا می کنند آن صفحات را و زودتر خزش میکنند و تمام صفحات را زودتر index می کنند و مخاطب را مجبور میکنید در صفحات شما بیشتر بگردد .در نتیجه لینک دهی داخلی در محتوا بسیار حائز اهمیت میباشد .

شما باید تمام صفحات وب سایت خود را بهم متصل کنید .البته که صفحاتی که بهم مرتبط هستند را باید بهم متصل کنید از طریق لینک دهی داخلی میتوانید این کار را انجام دهید.

مراحل لینک دهی بسیار مهم میباشد زیرا که گوگل 3 فرآیند دارد که بالاخره به سایت شما برسد : 1_ diskavery سایت شما را از را ه لینک دهی داخلی و خارجی کشف کند . 2 _ crawl داخل صفحات خزش کند . 3_ index ثبت میکند در پایگاه داده خودش به عنوان سایتی که میتواند نمایش بدهد به مخاطبان .

مقاله نویسی _ اکشن گیری

مقاله نویسی – اکشن گیری ، هر اقدامی که کاربر را مجبور کنید در صفحه سایت شما فعالیتی انجام دهد میشود اکشن

مانند : کامنت ، کلیک ، اسکرول ، فیلم ، عکس و… ) روی لینک کلیک کند _ اسکرول کند _ یا برود در صفحه تماس و یا اینکه مطالب را کپی کند .

سئو خارجی

سئو خارجی به این منظور میباشد که از بیرون هم سایت ما دیده شود و معتبر شود و باید refrence دهی درست را انجام دهید . سئو خارجی 3 فاکتور دارد : لینک خارجی( بک لینک گرفتن از سایت های معتبر و وبلاگ های معتبر ) یا سایت های خبری معرف مانند ایسنا ،

، برند سازی ، سوشیال سیگ نال _ گوگل از سایت شما به عنوان یک سایت معتبر در شبک های اجتماعی صحبت میکند . یا برای بررسی واقعی یا واقعی نبودن اعتبار شما به سراغ سیگ نال های شبکه اجتماعی مثل لایک ، کامنت و اشتراک گذاری میرود .

بک لینک یا لینک خارجی
Backlinks or external links

لینک سازی خارجی یا کسب بک لینک ، ( یعنی دریافت لینک از سایر سایت های اینترنیتی برای سایت خودتان )

بک لینک گرفتن باید از سایت های معتبر با دامین اتوریتی بالا و اعتبار صفحه بالا انجام شود تا امتیاز و اعتبار آن سایت به شما هم تعلق گیرد.

تاثیری که بک لینک بر روی سایت شما میگذارد بسیار در سئو مهم میباشد زیرا که تعداد و کیفیت بک لینک در سئو تاثیر مستقیم دارد و برای گوگل بسیار حائز اهمیت است . و وجود لینک های خارجی از منابع پر ترافیک سرعت ایندکس شدن صفحات سایت شما را بالا می برد. و همینطور اعتبار صفحات سایت شما را بالا می برد. هرچه سایت ها و صفحات معتبر بیشتری به شما لینک داده باشند ، شانس بهبود جایگاه شما در نتایج گوگل بیشتر خواهد شد .

ریپورتاژ نویسی هم در سایت های خبری معروف و معتبر گزینه ای در لینک سازی خارجی میتواند باشد اما ماندگاری آن در لیست صفحه اول نتایج جستجو گوگل پایدار نمیباشد .

گوگل سرچ کنسول

Google Search Console

گوگل سرچ کنسول یک معیار قدرت برای سئو محسوب میشود . و زمانی باید به این ابزار رجوع کنیم که تمام فرآیند سئو را بروی سایت انجام داده اید. سپس باید نقشه سایت خود را از این طریق به گوگل معرفی کنید . صبر کنید سایت شما درنتایج جستجو بالا بیاید و به صورت تخصصی سایت خود را در سرچ کنسول آنالیز کنید و مواردی اعم از: مقدار کلیک ، خطاهای سایت ، ریسپانسیو بودن ، تعدا بک لینک و لینک های داخلی و …. را چک کنید .

برای مشاهده ویدیو آموزش گوگل سرچ کنسول کلیک کنید.

سوالات متداول

مواردی که باید در سئو داخلی بررسی شوند

استراتژی کلمات کلیدی
تولید محتوای حرفه ای مرتبط با کلمات کلیدی
استراتژی url
آنالیز با ابزار سئو

گوگل سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول یک معیار قدرت برای سئو محسوب میشود . و زمانی باید به این ابزار رجوع کنیم که تمام فرآیند سئو را بروی سایت انجام داده اید. سپس باید نقشه سایت خود را از این طریق به گوگل معرفی کنید . صبر کنید سایت شما درنتایج جستجو بالا بیاید و به صورت تخصصی سایت خود را در سرچ کنسول آنالیز کنید و مواردی اعم از: مقدار کلیک ، خطاهای سایت ، ریسپانسیو بودن ، تعدا بک لینک و لینک های داخلی و …. را چک کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

جستجوی مطالب

دسته ها

شبکه های اجتماعی