تفاوت-رینگ-فولادی-و-آلومینیومی
فهرست مطالب

تفاوت رینگ فولادی و آلومینیومی

آیا به دنبال انتخاب رینگ برای لاستیک خودرو میباشید ؟ رینگ های آلومینیومی جنسی مقاوم ،بادوام و سبک دارند رینگ فولادی جذاب تر هستند و گران تر از رینگ فولادی میباشد .تفاوت رینگ فولادی و آلومینیومی _رینگ فولادی مناسب افرادی میباشد که بدنبال رینگ ارزان تر و بادوام هستند.رینگ های فولادی سنگین تر از رینگ آلومینیومی هستند .

_قیمت دستگاه صافکاری مغناطیسی را مشاهده کنید.

رینگ فولادی یا آلومینیوم مقاومت کدام بیشتراست؟

Which steel or aluminum rim has more resistance?

مهم ترین نکته ای که برای انتخاب رینگ باید در نظر داشته باشید قابلیت استحکام ومقاومت بالا در برابر ضربه به رینگ میباشد.

در اینجا میخواهیم بگوییم رینگ فولادی یا آلومینیومی مقاومت کدام بیشتر است؟

رینگ آلومینیومی ظاهر زیبایی دارد اما در زمستان بهتر است از رینگ فولادی استفاده شود زیرا مقاومت بالایی دارندزیرا که به قدری محکم است در چاله ها و دست انداز ها خم و شکسته نمیشود.و با استفاده از فشار هیدرولیک میزان مقاومت رینگ را میتوانید بسنجید.

_بازار کار صافکاری خودرو چگونه است ؟ کلیک کنید .

مقایسه دو رینگ فولادی و آلومینیومی

امروز در کمپانی های مطرح وبرند رینگ های اسپرت و غیر فولادی در خودرو های جدید رو به افزایش است . چرا استفاده از این رینگ ها، به دلیل : زیبایی، سبکی، افزایش قابلیت فرمان پذیری و… توجه رانندگان را به خود جلب کرده است . رینگ چرخ غیرفولادی (آلومینیمی و…) ، اگر استاندارد ساخته شده باشد دارای مزایای قابل توجهی است . فاکتوری که باید در انتخاب رینگ آلومینیومی در نظر گرفت این است که این نوع رینگ متناسب با لاستیک و خودرو باشد .

رینگ آلومینیومی به دلیل قابلیت حرارتی بالای که دارد از آلیاژهای سبک محسوب میشود . این آلیاژ را میتوان در قالب های دائمی و یا فورج استفاده کرد . به دلیل قابلیت حرارت بالایی که دارد همانند نقره ومس میباشد . این نوع آلیاژ در برابر خوردگی مقاوم میباشد . کاربرد های مهم آلومینیوم در صنعت خودروسازی ، تولید رینگ چرخ است .

کاربرد های رینگ آلومینیومی عبارتند از :

باعث افزایش زیبایی خودرو میشود ، تنوع رینگ آلومینیومی در تولید بیشتر از رینگ فولادی میباشد به دلیل قابلیت شکل پذیری ، استفاده از این رینگ باعث کنترل بهتر خودرو میشود . هر قدر وزن قسمت هایی که توسط سیستم تعلیق حمایت نمی شوند، کاهش یابد ، کنترل خودرو در جاده راحت تر است و انتقال ضربه به درون خودرو کاهش خواهد یافت. در نتیجه استفاده از رینگ های آلومینیومی سبک، در کنترل پذیری خودرو نقش مهمی دارد.

رینگ فولادی باعث افزایش شتاب خودرو میشود ، و باعث کارآیی بهتر سیستم ترمز و کاهش مصرف سوخت میشود .

رینگ چرخ آلومینیومی به دلیل سبکی که نسبت به رینگ های فولادی دارد . انرژی کمتری برای شتاب دادن به آن نیاز است که این ویژگی ، سبب کاهش مصرف سوخت می شود.

استفاده از رینگ آلومینیومی عمر لاستیک را افزایش میدهد ، به دلیل انتقال حرارت بیشتری که نسبت به رینگ فولادی دارد. لاستیکی بر روی رینگ آلومینیومی بسته شده است 20 درصد خنک تر از رینگ فولادی میباشد .

زنگ زدن و خوردگی رینگ آلومینیومی نسبت به رینگ فولادی کم میباشد . چرا که رینگ فولادی به شدت قابلیت زنگ زدگی و پوسیدگی دارد . اما ماهیت لایه اکسیدی محافظ برروی رینگ های آلومینیومی باعث شده که این مشکل در آن هرگز اتفاق نیوفتد.

تفاوت قیمت رینگ فولادی و آلومینیومی

Price difference between steel and aluminum rims

تفاوت قیمت رینگ فولادی و آلومینیومی_رینگ آلومینیومی به دلیل ظاهر زیبایی که دارد گران تر از رینگ فولادی میباشد .و کسانی که به دنبال رینگ بادوام و مقرون به صرفه هستند رینگ فولادی گزینهی مناسبی میباشد.و قیمت رینگ های آلومینیومی بستگی به نوع ماشین دارد .و رینگ های محبوب بازار از قیمت 4000000 تومان تا 5000000تومان میباشد.

قیمت لاستیک مدل kb22 و kb27 مشاهده کنید.

سوالات متداول

رینگ آلومینیومی یا رینگ فولادی کدام مقاوم تر است؟

رینگ فودلادی در برابر چاله ها و دست انداز ها و در فصل زمستان مقاوم تر میباشد .

تفاوت قیمت رینگ فولادی و آلومینیومی

رینگ آلومینیومی با توجه به نوع ماشین گران تر از رینگ فولادی میباشد به دلیل ظاهر زیبایی که دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

جستجوی مطالب

دسته ها

شبکه های اجتماعی