در امان ماندن طلا از طلایاب
فهرست مطالب

در امان ماندن طلا از طلایاب

بهترین محل برای نگهداری طلا موضوعی است که در این مقاله آموزشی قصد داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم، همانطور که می دانید امروزه با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و از دست رفتن ارزش پول کشور خیلی از مردم به فکر خرید طلا و جواهرات و دلار هستند و قطعا هدف آنها از این کار هم نگه داشتن ارزش سرمایه شان می باشد.

 یکی از دغدغه‌های اصلی این افراد انتخاب بهترین محل برای نگهداری طلا و جواهرات است به طوری که این محل کاملا امن باشد و خیال آنها را آسوده کند که طلا و جواهرات شان از دسترس انواع سارقین حرفه ای در امان خواهد بود و سرمایه شان در یک جای مطمئن نگهداری می شود.

 در ادامه مطلب ما را همراهی کنید تا اطلاعات کاملی در مورد محل نگهداری طلا و جواهرات در منزل در اختیار شما قرار دهیم.

توجه » در این مقاله آموزشی راه کارهای موثر جهت نگهداری طلا و جواهرات در منزل به شما ارائه می دهیم، یکی از این راه کارهای اساسی گاوصندوق های هوشمند با سیستم ردیاب پیشرفته هستند، که برای آشنایی با این محصولات بهتر است شما همین حالا با شماره تلفن های 09122084335 و 02155625086 تماس بگیرید تا کارشناسان ما اطلاعات تخصصی در این خصوص را در اختیار شما قرار دهند.

پیشنهاد مطالعه: جاسازی طلا در منزل

روش‌های نگهداری از طلا

طلا یکی از ارزشمندترین فلزات در دنیا محسوب می‌شود. استفاده از زیورآلات طلا علاوه بر جنبه زیبایی‌شناسانه‌اش، می‌تواند یک سرمایه‌گذاری امن، پرسود و مطمئن در شرایط نابسامان اقتصادی باشد. به همین دلیل است که خرید طلا همیشه از اولویت‌های پس انداز محسوب می‌شود. اما مشکلی که در این علاقمندی جذاب وجود دارد، نگهداری ایمن طلا و جواهر است.

دستبرد زدن به خانه‌ها، زورگیری، سرقت صندوق های‌امانات و… از جمله خطراتی است که همواره جواهرات شما را تهدید می‌کند. روش‌های امن نگهداری طلا و جواهر کدام است و بهترین روش برای نگهداری طلا در منزل چیست؟

بهترین محل برای نگهداری طلا و جواهرات کجاست؟
بهترین محل برای نگهداری طلا و جواهرات کجاست؟

بهترین محل برای نگهداری طلا و جواهرات کجاست؟

شاید در ابتدا اولین چیزی که برای نگهداری طلا و جواهرات به ذهن شما برسد این باشد که طلا و جواهرات خود را در مکانی امن در منزل خود نگهداری کنید، در ابتدا همین شاید این موضوع منطقی به نظر برسد که اگر شما اموال با ارزش خود را در منزل و نزد خود نگه دارید از همه جا مطمئن تر باشد.

 اما نکته‌ای که در اینجا بسیار مهم است این است که در مقاطعی شاید شما قصد رفتن به مسافرت را داشته باشید و مدتی در منزل نباشید در این صورت اگر سارقین حرفه‌ای به منزل شما مراجعه کنند و با استفاده از دستگاه های فلزیاب پیشرفته به راحتی می توانند محل نگهداری طلا و جواهرات شما را شناسایی کرده و آنها را سرقت کنند.

اما در ادامه ما راهکارهایی را به شما ارائه می دهیم تا از سرقت طلا و جواهرات و اشیای با ارزش شما جلوگیری شود.

نگهداری طلا در گاوصندوق های هوشمند و ضد سرقت
نگهداری طلا در گاوصندوق های هوشمند و ضد سرقت

نگهداری طلا در گاوصندوق های هوشمند و ضد سرقت

برای نگهداری طلا و جواهرات یکی از ابزارهایی که خیلی می‌تواند به شما کمک کند داشتن یک گاوصندوق هوشمند و ضد سرقت است، صندوق هوشمند و ضد سرقتی که شما برای نگهداری طلا و جواهرات خود در منزل از آن استفاده می کنید باید ویژگی های زیر را حتما داشته باشد:

  • قفل هوشمند و ضد سرقت
  • قفل گاوصندوق باید اثر انگشتی باشد
  • گاوصندوق باید دارای سیستم ردیاب یا GPS باشد
  • وزن گاوصندوق باید سنگین باشد به طوری که حمل و جابه جای آن برای سارقین غیر ممکن باشد

بهتر است گاوصندوق با استفاده از ابزار آلات مخصوص بر روی دیوار نصب و یا در مکان‌هایی مانند کمد دیواری و زیر زمین جاساز و مخفی شود.

گاوصندوقی که ویژگی‌های ذکر شده را داشته باشد می‌تواند به عنوان یک گاوصندوق هوشمند و ضد سرقت برای نگهداری طلا و جواهرات شما مکانی امن و مناسب باشد، ضمنا شرکت های ایرانی و خارجی مختلفی هستند که گاوصندوق های هوشمند و ضد سرقت را تولید می‌کنند، شرکت‌هایی مانند شرکت گاوصندوق کاوه که یکی از برندهای معتبر و شناخته شده است در این موضوع می‌تواند به شما کمک کند.

۵ ویژگی گاوصندوق نگهداری از طلا و جواهرات

ضد سرقت بودن

گاوصندوق جواهرات با توجه به این موضوع که طلا و جواهرات ارزش ریالی بسیار بالایی دارند، هر سارقی وسوسه می‌شود که نقشه‌ای برای سرقت آن‌ها بکشد. به همین دلیل یکی از تجهیزات اصلی برای مغازه طلا فروشی‌ها گاوصندوق‌ ضد سرقت با ایمنی بالا است. حتی گاوصندوق های خانگی نگهداری از طلا بایستی مجهز به سیستم ضدسرقت باشند.

طبیعتا امنیت گاوصندوق های طلا فروشی با توجه به حجم زیادی از محتویات با ارزش و گران قیمتی که داخل آن ها قرار می گیرد از سایر گاوصندوق های خانگی و فروشگاهی بیش تر است. پیرو این موضوع قیمت این صندوق های طلافروشی نیز بسیار بیش تر است چرا که در ابعاد بزرگ تر و از مواد اولیه درجه یک تولید شده اند.

سیستم ضدسرقت بدین صورت است که اگر فردی به جز صاحب گاوصندوق، شروع به باز کردن آن کرد، گاوصندوق به طور اتومات از داخل قفل شود بدون آن که فرد سارق متوجه این موضوع شود. در نتیجه سیستم ضد سرقت مکانیکی برای گاوصندوق های نگهداری از طلا ضروری است.

نسوز بودن گاوصندوق

 نگهداری از طلا یکی دیگر از ویژگی‌هایی که گاوصندوق جواهرات باید داشته باشد، نسوز بودن است. اما چرا باید یک گاوصندوق محافظ طلا چنین ویژگی داشته باشد؟ اول اینکه با توجه با مقاومت دمایی که دارد بتواند در زمان آتش سوزی از اشیایی که داخل آن قرار داده شده است محافظت کند تا آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

دومین مورد این است که گاوصندوق نسوز معمولا از بتن ساخته شده و وزن بالایی دارد، به همین دلیل است که به راحتی قابل جا به جایی نیست و سارقان نمی‌توانند آن را با خود حمل کنند. آخرین دلیل این است که به راحتی سوراخ نمی‌شوند و به اصطلاح ضد دریل و ضد برش هستند تا محتویات داخل گاوصندوق دزدیده نشود.

برخورداری از ایمنی قابل قبول

مهمترین و بارزترین ویژگی که یک گاوصندوق طلا باید داشته باشد ایمنی است. ایمنی بالا برای گاوصندوق طلا و جواهرات باید به گونه ای باشد که هر فردی به راحتی نتواند آن را باز کند به جز صاحب گاوصندوق. به همین منظور لازم است که علاوه بر سیستم ضد سرقت یک درب قدرتمند هم برای گاوصندوق طراحی شود. معمولا باید درب گاوصندوق‌های طلا و جواهرات بتنی و نسوز باشند تا به راحتی شکسته و سوراخ نشوند. همچنین باید برای این نوع از گاوصندوق‌ها از رمزهای قوی و قدرتمند استفاده شود که بهترین حالت این است که ترکیبی باشد. منظور از ترکیبی بودن این است که هم بر روی درب گاوصندوق ازقفل کلید دار و مکانیکی استفاده شود و هم از قفل‌های دیجیتال.

علاوه بر موارد مذکور حتما به زبانه هایی که در درب گاوصندوق کار می شوند توجه داشته باشید که تعداد و قطر استانداردی داشته باشند. این زبانه ها باید در حفره هایی که در بدنه ایجاد شده اند جای بگیرند تا درب به خوبی مهار شود.

طراحی داخلی خاص گاوصندوق محافظ طلا

یکی دیگر از ویژگی ‌هایی که یک گاوصندوق نگهداری از طلا باید داشته باشد این است که فضای داخلی آن دارای پارتیشن بندی مناسبی باشد. برند آرکا این فضا را با توجه به نیاز مشتریان خود طراحی و تولید می‌کند و حتی در صورت نیاز، به صورت سفارشی این عمل نیز صورت می گیرد.

خدمات پس از فروش و ضمانت گاوصندوق طلا

یکی از مهم ترین ویژگی های گاوصندوق نگهداری از طلا که کمتر به آن توجه می کنند، خدمات می باشد. گاوصندوق با توجه به عمری که در دراز مدت دارد همانند بسیاری از محصولات، نیاز به خدمات و گارانتی شرکت تولید کننده دارد. اگر گاوصندوقی تهیه کنید که پس از مدتی نیاز به بروزرسانی و حتی خدمات در هنگام بروز مشکل داشته باشد، اولین فکری که به ذهن شما می رسد تماس با شرکت تولید کننده است.

و حالا تصور کنید گاوصندوق را از شرکتی تهیه کرده اید که خدمات و ضمانت ندارد… پس حتما گاو صندوقتان را از شرکتی معتبر تهیه کنید که محصولاتش را ضمانت کند و برای گاو صندوق هایش خدمات پس از فروش در دراز مدت در نظر گرفته باشد. آرکا، با توجه به اطمینان صد در صد به محصولاتش، 2سال ضمانت و 100سال خدمات پس از فروش را برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

نگهداری طلا در بانک

نگهداری طلا در بانک هم یکی دیگر از مواردی است که ممکن است از آن به عنوان بهترین محل برای نگهداری طلا اشاره نمایند، البته این مورد در کشورهای توسعه یافته و کشورهایی که از نظر اقتصادی در شرایط خوبی هستند شاید مورد بسیار خوبی به نظر برسد چون که بانک هم یک مکان امن و مورد اطمینان در هر کشوری است که افراد جامعه می توانند طلا و جواهرات و دارایی های خود را در آن نگهداری کنند.

اما با توجه به شرایط اقتصادی جامعه ما و اتفاقاتی مانند ورشکستگی که برای برخی از بانک‌ها می‌افتد شاید نگهداری طلا در بانک ها نیز چندان مورد اطمینان نباشد.

 به عنوان مثال چند سال گذشته بانکهایی مانند بانک آرمان که دچار ورشکستگی شدند و افرادی که پول و سرمایه خود را در این و بانکها نگهداری کرده بودند بعد از ورشکستگی این بانکها تمام سرمایه خود را از دست دادند، در شرایط فعلی هم همانطور که احتمالاً در جریان هستید بسیاری از مردم دارایی های خود را از بانک‌ها خارج می کنند و بسیاری از بانکهای کشور ما در خطر ورشکستگی قرار دارند‌.

جاسازی طلا در خانه نی نی سایت

با توجه به توضیحاتی که تا به اینجا در مورد بهترین محل برای نگهداری طلا و جواهرات داده شد یک جمع بندی کلی قصد داریم در انتهای مقاله داشته باشیم تا مکان های مختلف برای نگه داشتن طلا و جواهرات و اشیای با ارزش را با هم بررسی نماییم.

نگهداری طلا در فویل آلومینیوم

نگهداری طلا در فویل آلومینیوم یکی دیگر از راهکارهایی است که میتواند به بالا بردن امنیت طلا و جواهرات شما کمک کند، پس از آنکه شما یک گاوصندوق هوشمند و ضد سرقت را خریداری کردید یکی دیگر از فاکتور هایی که میتواند به بالا بردن امنیت داراییهای با ارزش شما کم کند این است که شما باید طلا و جواهرات خود را در فویل آلومینیوم قرار دهید و سپس آن را در مکانی امن درون گاوصندوق منزل خود  جاسازی نمایید.

حال شاید این سوال برای شما مطرح شود که فویل آلومینیوم چه کمکی می‌تواند به محل نگهداری طلا و جواهرات شما نماید؟

یکی از مزیت های استفاده از فویل آلومینیوم برای نگهداری طلا و جواهرات این است که فویل آلومینیوم می تواند دستگاه طلایاب و یا دستگاه فلزیاب را به خطا بیندازد و با کمک فویل آلومینیوم دیگر دستگاه‌های پیشرفته فلزیاب نمی‌توانند محل نگهداری طلا و جواهرات شما را شناسایی نمایند.

پیشنهاد ویژه: در امان ماندن طلا از طلایاب

نگهداری طلا زیر کف پوش

محل امن برای نگهداری طلا را می‌توان زیر کف پوش خانه دانست. شما می‌توانید بخشی از کف پوش یکی از اتاق‌های کم رفت و آمدتر را بردارید، زمین آن را حفر کرده و فضایی برای قرار دادن طلا‌های خود ایجاد کنید. سپس روی آن را با کف پوش یا فرش بپوشانید. بهتر است قسمتی که انتخاب می‌کنید در زوایا یا کنار دیوار اصلی باشد که کمتر رفت و آمدی در آنجا صورت می‌گیرد. در این صورت کسی متوجه خالی بودن این بخش از کف پوش نخواهد شد.

نگهداری طلا در فریزر

یکی دیگر از راهکارهایی که بسیاری از افراد برای نگهداری طلا در منزل و یا جاسازی طلا در منزل پیشنهاد می کنند نگهداری طلا و جواهرات را در فریزر است، در برخی از موارد می‌توان گفت که جاسازی طلا در فریزر هم می تواند کمک کند که دستگاه فلزیاب دچار خطا شود و نتواند محل شناسایی طلا و جواهر را در منزل را شناسایی نماید.

 اما امروزه یک سری از دستگاه های طلایاب حرفه ای هستند که حتی در فریزر هم می توانند محل نگهداری طلا و جواهرات شما را شناسایی کنند، ضمنا یک سری از سارقان حرفه‌ای هم هستند که با توجه به آگاهی که نسبت به این موضوع دارند که خیلی از افراد ممکن است طلا و جواهرات خود را در فریزر نگهداری کنند در زمان مراجعه به منزل شما شاید اولین مکانی را که مورد بازرسی قرار دهند فیزر ساید شما باشد.

پیشنهاد بررسی: چگونه طلا را از طلایاب مخفی کنیم

نگهداری طلا در فریزر داخل غذای منجمد

یکی دیگر از روش‌های رایج پنهان کردن جواهرات در خانه قرار دادن آن‌ها در لابه لای مواد غذایی منجمد در فریزر است. ​بله درست خواندید فریزر شما که با بوقلمون، مرغ و کیسه های سبزی پر شده است، می تواند به عنوان فضای ذخیره سازی باشد. ایده نگهداری طلا در فریزر این است که فریزرها به ندرت مورد سرقت قرار می‌گیرند و دمای پایین آن‌ها بر روی فلزات گرانبها شما تأثیر می‌گذارد.

همان‌طور که گفته شد نگهداری طلا در فریزر، یکی دیگر از راه‌های نگهداری طلا در خانه می‌باشد برای این کار شما می‌توانید شمش‌ها و سکه‌های طلا را در مواد غذایی منجمد در یخچال نگهداری کنید، به‌عنوان‌مثال آنها را در گوشت چرخ‌کرده یا در بسته بزرگ بستنی مخفی کرده و فریز کنید. برای این تاکتیک، فریزر افقی که برای نگهداری مواد غذایی منجمد در سوپرمارکت‌ها استفاده می‌شود ایده‌آل است. برای مثال شما می‌توانید طلا را در گوشت چرخ‌کرده پنهان کرده و در فریزر نگهداری کنید.

نگهداری طلا داخل گلدان‌های بزرگ

گیاهان گلدان‌های بزرگ گیاهان که در مکان‌هایی مثل ایوان، پاسیو یا بالکن قرار می‌گیرند مکان جذاب دیگری برای پنهان کردن طلا را برای شما فراهم می‌کنند. هیچ سارقی گلدان را سرقت نمی‌کند به ویژه اگر گلدان بزرگ و حجیم باشد، پس پنهان کردن طلا‌ها در این بخش هرگز توجه سارقان را به خود جلب نمی‌کند.

نگهداری طلا داخل خانه

اولین مورد نگهداری طلا داخل خانه بود که در مکان‌هایی مانند:

  • گاوصندوق
  • فویل آلومینیوم
  • کفپوش های چوبی
  • دودکش منزل
  • داخل دیوار
  • لوله کشی کاذب
  • تهویه هوا
  • آکواریوم
  • داخل گلدان های بزرگ

بررسی مقاله : نگهداری طلا در فویل آلومینیوم

نگهداری طلا در سیستم تهویه هوا

طلا را می‌توان داخل مجرای تهویه مطبوع نیز پنهان کرد، بهتر است برای این کار کانال‌هایی که در دسترس نیستند انتخاب کنید.

نگهداری طلا در اتاقک های مخفی منزل

در اکثر خانه‌های بزرگ و قدیمی بخش‌هایی به صورت اتاقک‌های مخفی وجود دارد. ممکن است این اتاق‌ها در بخش شیروانی، زیر زمین، پشت اتاق خواب یا آشپزخانه واقع شده باشد. چنین مکان‌هایی بهترین جا برای پنهان کردن طلا در خانه هستند چرا که هم امنیت کافی دارند و هم از دید مخفی هستند.

نگهداری طلا در دودکش

شومینه یکی دیگر از مکان‌های امن برای نگهداری طلا‌ها، فروفتگی پشت دودکش است. شما می‌توانید این بخش از دودکش شومینه را تمیز کرده و جواهرات خود را در آنجا قرار دهید.

نگهداری طلا با مدفون کردن طلا در باغچه

اگر ملک شما دارای باغچه است می‌توانید بخشی از باغچه را حفر کرده و بعد از قرار دادن طلا‌ها در یک ظرف امن آن‌ها را داخل باغچه در عمق کافی دفن کنید. البته این روز‌ها سرقت طلا و جواهرات با کمک دستگاه‌های طلایاب مورد توجه است. برای در‌امان ماندن طلا از طلایاب می‌توانید روش نگهداری طلا در فویل آلومینیوم را امتحان کنید. در این روش شما همه طلا، جواهرات، شمش و سکه‌های خود را داخل چند لایه فویل آلومینیوم می‌پیچید و آن را در محل مورد نظر قرار می‌دهید. به این ترتیب دستگاه طلایاب قادر به دریافت فرکانس‌های طلا نخواهد بود.

نگهداری طلا درون یک دیوار

برای این کار باید یک حفره یا پانل مخفی در دیوار ایجاد کنید و طلا‌های خود را در آنجا قرار دهید. می‌توانید با آویختن یک تابلو معمولی که جلب توجه نمی‌کند این بخش را از دید‌ها پنهان سازید.

نگهداری طلا در میان آکواریوم منزل

برای کسانی که این گزینه را در اختیار دارند، پنهان کردن جواهرات در آکواریوم یک گزینه‌ایده‌آل است. شما می‌توانید سکه‌ها یا جواهرات کوچک خود را در میان گیاهان آبزی، سنگ‌های تزئینی و یا لوازم دیگری که در آکواریوم قرار می‌گیرد پنهان کنید.

نگهداری طلا در پشت بام و یا زیرزمین

گاهی اوقات نیز اتاق‌های زیر شیروانی و زیرزمین‌ها گزینه‌های عملی بیشتری را برای ذخیره‌سازی مخفی طلا و جواهر فراهم می‌کنند. سختی و دشواری دسترسی به چنین مکان‌هایی می‌تواند به عنوان یک عامل بازدارنده ثانویه برای سارقان عمل کند. بنابراین یک جای امن برای نگهداری طلا اتاق‌های زیر شیروانی یا زیرزمین‌ها هستند.

نگهداری طلا در زیر زمین

معمولاً در زیر زمین خانه‌ها انتخاب‌های متنوعی برای پنهان کردن طلا وجود دارد. زیر لباس‌ها و وسایل کهنه، روی طاقچه‌های پشت دیوار و… یک مکان امن برای نگهداری طلا محسوب می‌شوند. در واقع شما می‌توانید حجم زیادی از طلا و جواهرات خود را در جعبه‌های بزرگ موجود در زیر زمین، کمد‌ها و کشو‌های قدیمی و… پنهان کنید. البته اگر به شرطی که بعداً به خاطر بیاورید که جواهرات خود را کجا پنهان کرده‌اید.

نگهداری طلا در میان لوله‌کشی ساختمان

مطمئناً در هر خانه مکان‌های ذخیره‌سازی مخفی از جمله لوله کشی‌های قدیمی که دیگر استفاده نمی‌شوند وجود دارد. شما می‌توانید از این بخش‌ها برای قرار دادن شمش، سکه یا جواهرات خود استفاده کنید. توجه داشته باشید این لوله کشی‌ها نباید مورد استفاده قرار داشته باشند، چرا که در این صورت ممکن است جریان آب طلا‌های شما را با خود ببرد.

نگهداری طلا در قوطی های رنگ خالی موجود در منزل

یکی دیگر از بهترین مکان‌ها برای نگهداری طلا قوطی رنگ است. شما می‌توانید جواهرات خود را داخل یک پلاستیک گذاشته و آن را داخل قوطی رنگ خالی قرار دهید سپس قوطی را در کنار قوطی‌های دیگر بگذارید. باید طوری عمل کنید که قوطی رنگ پلمپ به نظر برسد.

نگهداری طلا در میان اثاثیه بزرگ

معمولاً داخل اسباب و وسایل بزرگ خانه فضا‌های باز زیادی قرار دارد، تلویزیون‌های قدیمی، پیانو، صندوقچه‌های تزئینی و… همگی از جمله انتخاب‌های مناسب برای پنهان کردن طلا در منزل محسوب می‌شود. از آنجایی که این وسایل سنگین و غیر قابل حمل هستند کمتر مورد توجه سارقین منازل قرار می‌گیرند.

نگهداری طلا داخل مبل

همه مبل‌ها در قسمت نشیمن خود دارای یک بخش خالی هستند. می‌توانید با یک تیغ این قسمت را از زیر مبل برش بزنید. جواهرات خود را در یک کیسه گذاشته و آنجا بگذارید و سپس آن را بدوزید.

نگهداری طلا در زیر سقف عایق

یکی دیگر از مکان‌های امن برای نگهداری طلا‌ها، قرار دادن آن‌ها زیر عایق سقف است. بهتر است آن‌ها را روی ستون‌هایی که قابلیت تحمل وزن بالاتری دارند بگذارید. بهترین کار این است که ابتدا آن‌ها را در جعبه نگهداری طلا گذاشته و سپس جعبه را در یک جای امن زیر سقف و روی ستون‌ها جاسازی کنید.

نگهداری طلا در قاب عکس‌های نمایشی روی دیوار

اتاق یکی دیگر از گزینه هایی که در مبحث نگهداری طلا و جواهر در خانه می‌توان به آن اشاره کرد، قاب عکس‌های نمایشی و تزئینی است. چنین قاب‌هایی اگرچه در ظاهر یک قاب عکس معمولی تلقی می‌شوند اما معمولاً دارای مکانی مخفی هستند و یا یک مکان مخفی را از دید سارقین دور نگه می‌دارند.

نگهداری طلا داخل کتاب

آخرین گزینه ای که قصد داریم به شما معرفی کنیم این است که شما می‌توانید یک کتاب قطور انتخاب کنید. داخل آن را از وسط کتاب خالی کنید. به طوری که شکل ظاهری کتاب دچار دستخوش نشود، حالا جواهرات خود را داخل آن قرار دهید و کتاب را در میان سایر کتاب‌ها در کتابخانه بگذارید.

قسمت مخفی پشت کشو

کشوهای کابینت با بخش پشتی خود کمی فضای خالی دارد و برای نگهداری طلا مناسب است. شما می توانید جایی در این قسمت درست کنید و اجسام گران بهای خود را در این محل امن قرار دهید.

ماژیک های بی ارزش

از این به بعد ماژیک های وایت برد خود را دور نیندازید. می توانید با خالی کردن استوانه ی آن طلاهای ریز و اسکناس های خود را در بدنه ی آن مخفی کنید.

نگهداری طلا داخل عروسک

یکی دیگر از مکان‌های امن برای نگهداری کردن جواهرات داخل عروسک‌های پولیشی، ماشین‌های اسباب بازی و سایر وسایل بازی که دارای محفظه و فضای خالی هستند، است. شما می‌توانید یک عروسک پولیشی بزرگ مخصوص جواهرات خود خریداری کنید. جواهرات خود را داخل آن و در میان انبوه پولیش‌ها و الیاف قرار دهید تا ایجاد صدا نکرده و در برابر فشار و ضربه‌های احتمالی محافظت شود. بعد از جاسازی کردن جواهرات داخل عروسک آن را کنار سایر عروسک‌ها قرار دهید.

باکس ریموت کنترل درهای پارکینگ

معمولاً ریموت کنترل ها یک باکس دارند که از مدار الکتریکی کنترل از راه دور محافظت می کند که در پارکینگ یا گاراژ قرار دارند. می توانید از این باکس برای جاسازی اسکناس و نگهداری طلا استفاده کنید.

فضای خالی بین کابینت ها

اگر دقت کرده باشید، هر کابینت با کابینت کناری خود فاصله ی کمی دارد که می توانید مدارک مهم خود را در آن قرار دهید. برای اینکه کاغذهای شما و یا اسکناس های شما درون این فاصله گیر نکند می توانید از گیره استفاده کنید.

نگهداری طلا در درون رختخواب

شاید کمی قدیمی به نظر برسد اما می‌توان طلا و جواهرات را داخل یک بالشت یا تشک قدیمی جاسازی کرد و آن را لابه لای رختخواب‌ها گذاشت. کاری که اکثر افراد قدیمی برای نگهداری از طلا و پول خود انجام می دادند.

ساعت

برای این روش نگهداری طلا ساعت های دیواری و یا رو میزی کم ارزشی را انتخاب کنید. می توانید در آن ها اجسام ریز با ارزش خود را مخفی کنید. این ساعت باید جلوی چشم باشد تا سارقان به آن شک نکنند. مخفی گاهی در کتانی بیشتر کفش ها به خصوص کتانی ها کفی های متحرکی دارند که بهترین مکان برای نگهداری طلا و پنهان کردن اسکناس های شماست. البته دقت داشته باشید که برای اینکار کتانی های کهنه و ارزان قیمت را استفاده کنید.

یک کشوی نامرئی داشته باشید

برای این روش نگهداری طلا، گودترین کشوی خود را انتخاب کنید. سپس یک چهارم از کف کشو را برای کشوی نامرئی خود در نظر بگیرید. چگونه؟ باید یک تخته چوب هم اندازه ی کف کشو تهیه کنید. بعد روی کناره های کشو نوارهای چوبی قرار دهید. این نوارها می توانند کشوی نامرئی شما را در سطح بالای طلاها نگه دارند. برای راحتی کار حین برداشتن این کفی جدید می توانید روی آن دستگیره ای قرار دهید که هیچکس جز شما از وجود آن مطلع نباشد. حالا با خیال راحت طلای خود را در آن پنهان کنید.

تایر لاستیک

یک لاستیک بی استفاده برای این کار کنار بگذارید. بعد کمی آن را کم باد کنید تا راهی برای داخل کردن طلا و پول داشته باشید. بعد از مخفی کردن دوباره لاستیک را پر از باد کنید.

پریز امن

 بهترین جای امنی که در چند سال اخیر معرفی شده است پریز است! بله پریز. می توانید طلا، پول و یا هر وسیله ی ریز و با ارزشی را در سوراخ پشت پریز قرار داده و آن را ببندید. به نظر نمی رسد که یک دزد وقت گشتن تمام پریزها را داشته باش

نگهداری طلا داخل جعبه دستمال کاغذی

یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای پنهان کردن طلا و جواهرات جعبه دستمال کاغذی است. برای این کار بهتر است جعبه را از بخش زیرین آن باز کرده، محتویات آن را تا نیمه خارج کنید، سپس جواهرات خود را داخل آن قرار دهید. حالا دستمال‌ها را سر جای خود برگردانید و دوباره آن را ببندید.

قفسه های دیواری امن

شما می توانید با داشتن یک قفسه علاوه بر زیبا شدن منزل خود یک جای مخفی و امن برای نگهداری طلا و پول خود داشته باشید. هنگامی که قفسه می سازید یک قسمت مخفی نیز در آن بسازید که قابل دیدن نباشد.

لباس های قدیمی

جیب های لباس ها و شلوارهای قدیمی بهترین مکان برای نگهداری طلا و پول است. لباس های کهنه کمتر نظر سارقان را به خود جلب می کند.

جعبه های ضد آتش

این جعبه ها بهترین مکان برای مخفی کردن طلا و پول هستند البته چون قابل حمل کردن هستند بهتر است آن را در چمدان قرار دهید. البته می توانید از جعبه های کمک های اولیه یا دریل هم استفاده کنید اما همانطور که گفته شد برای بالا بردن ایمنی بهتر است آن ها را درون یک چمدان بگذارید.

نگهداری طلا نی نی سایت

در بخش قبلی با دو راهکار مهم برای نگهداری طلا و جواهرات و در امان ماندن طلا از طلایاب صحبت کردیم که گفتیم شما با استفاده از یک گاوصندوق هوشمند و پیچاندن طلا و جواهرات خود در فویل آلومینیومی می توانید آن ها را در مکانی امن در منزل نگهداری نمایید.

حال شاید یکی از دغدغه های دیگر شما این باشد که قیمت بسیاری از گاوصندوق ها در بازار بسیار گران است و با توجه به افزایش نرخ دلار هم روز به روز قیمت این محصولات افزایش پیدا میکند.

 که در این خصوص هم ما یک راهکار خوب به شما پیشنهاد می کنیم و آن هم این است که شما می توانید از فروشگاه گاوصندوق طباطبایی یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه های گاوصندوق در ایران، گاوصندوق را به صورت اقساطی و حتی با اقساط بلند مدت خریداری نمایید.

این فروشگاه بهترین قیمت گاوصندوق را در مقایسه با سایر نمایندگی های معتبر فروش و عرضه گاوصندوق های ایرانی و خارجی به شما ارائه می دهد.

نگهداری طلا در گاوصندوق خانگی

گاوصندوق‌های خانگی نیز یکی دیگر از بهترین محل‌ها برای ذخیره و نگهداری جواهرات و طلا محسوب می‌شود، اما بهتر است که گاوصندوق مورد نظر از نظر ایمنی به شکل کاملاً استاندارد و اصولی طراحی شده باشد. برخورداری از صفحه کلید و قفل‌های دیجیتال، گاوصندوق‌های سنگین، بزرگ و ضد حریق بهترین انتخاب در این زمینه هستند. بهتر است که گاوصندوق‌ها نیز در محلی امن و از دید مخفی باشند. اگر مکان قرارگیری گاوصندوق در دید سارقین باشد احتمال به سرقت بردن گاوصندوق وجود دارد.

گاوصندوق خانگی ویژه طلا

امروزه بسیاری از عموم علاوه بر استفاده زینتی از طلا و جواهرات، به خرید و فروش جزئی طلا، سکه و دلار هم می پردازند. پس به جرئت می توان گفت حضور گاوصندوقی ایمن و با ضمانت در هر خانه ای واجب و ضروری است. چرا که حتی افرادی که طلای کمی در منزل دارند مدارک و اسناد مهم و محرمانه ای دارند که نمی خواهند به دست سارقان و افراد ناباب بیوفتد.

گاوصندوق تخصصی طلا  فروشی

گاوصندوق های تخصصی طلا فروشی 2نوع اند. صندوق آسانسوری و گاوصندوق زیر ویترینی. در طلافروشی ها پیش از ظهور گاوصندوق های آسانسوری، از صندوق های زیر ویترینی استفاده می شد. گاوصندوق طلا و جواهرات آسانسوری به اسم‌های گاوصندوق طلا، گاوصندوق ویترینی آسانسوری، گاوصندوق آسانسوری طلا و جواهرات نیز معروف است.

یکی از مهمترین مزیت‌هایی که این مدل از گاوصندوق دارد، این است که به طور همزمان می‌توانید هم به عنوان گاوصندوق و هم ویترین مغازه از آن استفاده کنید. شرکت آرکا تولید کننده تخصصی انواع گاوصندوق‌های ویترینی و زیر ویترینی طلا فروشی است که به همراه تیمی متخصص و مجرب با تولید و طراحی گاوصندوق‌های با ایمنی بالا، جا دار و زیبا فعالیت می کند.

نگهداری طلا در صندوق‌امانات

به عقیده بسیاری از افراد بهترین محل برای نگهداری طلا صندوق‌امانات است. در کشور‌های مختلف مؤسسات دولتی و خصوصی بسیاری با در اختیار قرار دادن صندوق‌امانات طلا و سایر‌اشیاء قیمتی شما را به‌امانت می‌گیرند. در چنین شرایطی معمولاً کالای به‌امانت گرفته شده بیمه می‌شود. اجاره کردن صندوق‌امانات بهترین جا برای نگهداری طلا در شرایط ایمن است. با این حال باید به یاد داشته باشید که چنین مکان‌هایی نیز علاوه بر ایمن بودن با شرایطی چون مصادره شدن توسط مراجع قضایی و… مواجه هستند که در این صورت برگرداندن طلا و جواهر شما یک فرآیند زمان بر و خسته‌کننده خواهد بود.

نگهداری طلا توسط اعضای خانواده یا وکیل

یکی دیگر از روش‌های نگهداری ایمن طلا و جواهرات، به‌امانت سپردن آن‌ها به یکی از اعضای مورد اعتماد خانواده است. به ویژه اگر قرار است مدت زمان زیادی از خانه دور باشید می‌توانید از اعضای خانواده بخواهید که جواهرات گرانب‌های شما را نگهداری کنند. اگر چنین شخصی در دسترس شما قرار ندارد، می‌توانید از وکیل خود بخواهید که این کار را انجام دهد. به یاد داشته باشید که در چنین شرایطی بهتر است یک توافق یا تفاهم نامه رسمی قراردادی داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید روی آن حساب کنید.

منبع: بهترین محل برای نگهداری طلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

جستجوی مطالب

دسته ها

شبکه های اجتماعی