عصا چهارپایه چه نام دارد؟|ویژگی های عصا چهارپایه
فهرست مطالب

عصا چهارپایه چه نام دارد

در این مقاله قصد داریم راجب عصا چهارپایه چه نام دارد صحبت کنیم

عصا چهارپایه چه نام دارد؟ در اصل همان عصا چهارپایه میباشد.فقط عصا چهارپایه استحکام بیشتری نسبت به عصا ساده

دارد.افرادی که سالخورده هستند و افراد کم توان که به توصیه پزشک باید استفاده کنند.در ادامه با ویژگی های عصا چهارپایه

وانواع عصا آشنا میشوید..

_آیا نمیدانید عصای مناسب از کجا بخرید؟ما شما را راهنمایی کرده ایم ، کلیک کنید.

ویژگی های عصا چهارپایه

Features of a tripod

ویژگی های عصا چهار پایه:1-دسته ای مناسب برای راحتی وآسیب نرسیدن به مچ دست ،دسته ی عصا معمولا چتری میباشد که ممکن است به مچ دست آسیب بزند اما دسته تفنگی شکل ،فشار کمی به مچ دست وارد می کند.

2-بسیار مناسب برای حفظ تعادل در راه رفتن یکی از ویژگی های عصا چهارپایه میباشد.

3-لاستیک زیر چهارتا پایه عصا ،محکم است و میتوان تعویض کرد این لاستیک ها مانند ترمز عمل میکنند تا در سطح لغزنده عصا لیز نخورد

4-میتوان ارتفاع عصا را تغییر داد از 65 cm تا 90 cm متغیر است.باید به این موضوع توجه بسیار داشت زیرا عصا با ارتفاع های مختلف در بازار موجود میباشد

5-جنس بدنه عصا چهارپایه فلزی و یا آلومینیوم مستحکم میباشدبه همین دلیل تحمل وزن های بالا تا 115کیلورا دارند.

_آموزش روش ساخت عصا چوبی این مقاله را مشاهده کنید.

انواع عصا چهار پایه

در این قسمت میخواهیم با انواع عصا چهارپایه آشنا شویم

انواع عصا چهارپایه :عصای چهارپایه چرخ دار،عصای بدون چرخ و یا عصای فلزی، عصای چهارپایه واکر

انواع واکر

واکر با عصا چهارپایه متفاوت میباشد زیرا برای افرادی ساخته شده است که بیماری حاد اعم از بیماری قلبی،بیمارانی که فیزیوتراپی شده اند و توان راه رفتن ندارند بیمارانی که مشکل لگن و مشکل مفصل های زانو دارند به طوریکه این افراد نمیتوانند وزن خود را بر روی اندام فوقانی تحمل کنند .

_مشاهده اخبار آکا _ایران

1-واکر چرخ دار

واکر چرخ دار مخصوص افردای میباشد که بیماری قلبی دارند و بیماری مفصلی آنها حاد میباشد و توان راه رفتن برایشان دشوار است.این نوع واکر است که ترمز دارد راحتی را برای بیمار فراهم میکند.

2-واکر بدون چرخ

واکر بدون چرخ چند برابر عصا چهارپایه مقاوتر است و تحمل وزن سنگین را دارد .واکر بدون چرخ وسیله ای راحتی برای استراحت افرادی که توان تحمل وزن خود را در اندام فوقانی ندارند مناسب است.

دانستنی های عصا چهارپایه،واکر

با دانستنی های عصا چهارپایه ،واکر آشنا شوید چرا که مهم ترین مساله در انتخاب یک عصای مناسب دانستنی های عصا چهارپایه ،واکر میباشد.عصای چهارپایه و واکر باهم تفاوت دارند واکر برای افرادی ساخته شده است که توان راه رفتن ندارنددر واقع کمکی است برای بهبود راه رفتن .عصا واکر 2 نوع :استاندارد،و خمیده

عصا واکر هم بدون چرخ و چرخ دار موجود است که مدل چرخ دار واکر یک جفت ترمز دارد که در مکان های مختلف به راحتی بتوانند ازش استفاده کنند.هدف استفاده از عصا چهارپایه و واکر حفظ تعادل ،پایداری و کاهش فشار وزن بر دیگر مفصل های ضعیف اندام اعم از زانو درد شدید ،کمر درد و دیسک کمر و … دارند نیز کاربرد دارد.

روش صحیح استفاده از واکر و عصا:عصا را باید در دست مقابل زانو ، یا پای کم توان خود را بگیرید و زمانی که پای دیگر خود را حرکت میدهیدعصا را همزمان با آن پا به جلو ببریدوقتی از پله ها بالا می روید پای سالم باید ابتدا بالا رود و به دنبال آن پای دردناک و عصا را بالا ببرید .هنگام پایین آمدن از پله باید برعکس این کار را انجام دهید .

برای استفاده از واکر حتما در ابتدا یکبار نزد پزشک خود راه بروید تا از این موضوع اطمینان حاصل کنید که به درستی عمل کردید.

سوالات متداول

ویژگی های عصا چهارپایه

بسیار مناسب برای حفظ تعادل ،لاستیک زیر پایه عصا بسیار محکم است و مثل ترمز عمل میکند،
ارتفاع عصا را میتوان تغییر داد،…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

جستجوی مطالب

دسته ها

شبکه های اجتماعی