سئو چیست و چه اهمیت و کاربردی دارد ؟ | انواع سئو چیست ؟
فهرست مطالب

سئو چیست و چه کاربردی دارد ؟

اگر بدنبال راه‌ اندازی کسب‌وکار آنلاین و ایجاد وب‌سایت تجاری برای کسب درآمد بالا و پیشرفت هستید ، باید با اصول سئو  (Search Engine Optimization) آشنا شوید . پس باید مقاله سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ را مطالعه کنید تا با مهم ترین اقدامی که باید برای بهبود سایت خود انجام دهید ،

تا سایت شما در مقابل سایت رقبا بهترین باشد و مخاطب و مشتری بیشتری را جذب کند و در نتیجه با پیشرفت روز افزون بهترین درآمد را از سایت خود داشته باشید، آشنا شوید.

آیا نمیدانید مواردی که در سئو داخلی بررسی میشوند چه چیزهایی میباشد؟ برای مطالعه این مقاله کلیک کنید.

سئو چیست به زبان ساده

seo چیست به زبان ساده؟ سئو مخفف کلمات Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو میباشد باید بدانید که گوگل بزرگ ترین موتور جستجوگر در دنیا میباشد.

سئو بر اساس قوانین گوگل انجام میشود و پیروی از این قوانین امتیاز محسوب میشود و گوگل سایت شما را یه سایت محبوب در نظر میگیرد . در نظر بگیرید زمانی را که در گوگل کلمه ای را جستجو میکنید . با یک لیست چند صفحه ای از نتیاج جستجو مواجه میشوید که بستگی به رتبه بندی گوگل دارد این صفحات ، و این صفحه نتایج جستجو را serp می نامند . که اگر دقت کنید بیشتر مخاطبان از صفحه اول فراتر نمی روند و در همان صفحه به پاسخ سوال خود می رسند .

برای مشاهده مقاله دوره آموزش صفر تا صد سئو سایت کلیک کنید.

اهمیت و کاربرد سئو چیست؟

در گذر زمان 85 درصد از مخاطبان برای جستجو و یافتن نیاز های خود از موتور جستجوی گوگل استفاده میکنند . به زبان ساده تر موتور های جستجوی گوگل مانند مادر عمل میکند و مخاطبان بچه های او هستند برای جستجوی هرچیزی که حتی به ذهنتان هم نمی رسد از موتور جستجو کمک میگیرید .در نتیجه سئو یا همان بهنیه سازی موتور های جستجوگر گوگل بسیار حائز اهمیت میباشد.

برای یادگیری اصول  SEO( Search Engine Optimization) ابتدا باید بدانید اهمیت و کاربرد سئو چیست؟

سئو اهمیتی که دارد ، مهم ترین اقدام برای بهبود سایت میباشد ، در ابتدا باید گفت که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد چرا که اگر هدف شما از راه اندازی سایت کسب درآمد و پیشرفت یا جذب مشتری باشد اگر سئو را انجام ندهید به اهداف خود نمی رسید . اگر اصول سئو را بروی سایت خودپیاده سازی کنید:

1_ سایت شما از نظر گوگل در مقابل سایت رقبا بهترین باشد و همین موضوع باعث میشود وب‌سایت شما با کلمات جستجوی مرتبط در صفحه اول نتایج جستجو گوگل ظاهر شود و مشتری و فروش شما زیاد شود .

2_ اگر به درستی سئو انجام شود در آمدی که از کسب و کار آنلاین بدست میاورید روز افزون میشود.

3_ و با انجام سئو سایت شما برند میشود . و میتوانید بازاریابی اینترنتی راه اندازی کنید و یک فرد موفق شوید .

سئو اقدامی است برای بهینه کردن موتور جستجو گر گوگل پس نباید از این موضوع چشم پوشی کرد چرا که اگر این اقدام انجام نشود موتور جستجوگر گوگل هم به درستی عمل نمیکند و پاسخگو نیاز های شما نمیباشد.

برای آشنایی با مراحل سئو سایت مقاله آموزشی سایت آریا تهران را مطالعه کنید .

تعریف سئو از نگاه متخصص سئو

Definition of SEO from the point of view of an SEO expert

نقل قول‌هایی از متخصص و تحلیلگر سئو می‌خوانیم:

جناب آقای رضا قمری ، تحلیل گر سئو و مدیرعامل شرکت atgo : سئو یعنی همه جا دیده شدن ، هر عملی که شما در وب سایت انجام میدهید و باعث میشود کاربر بیشتری به سایت شما جذب شود . سئو اقدامی است که شما برای رسیدن به ابتدا لیست نتایج جستجو گوگل انجام می‌دهید.

در گذشته سئو(search engin optimization) به معنای بهینه سازی موتور جستجو بود .

اما با گذر زمان سئو ( search experience optimization ) بهینه سازی تجربه سرچ تغییر یافت . و علاوه بر بهینه سازی موتور جستجو گر بهینه سازی تجربه سرچ حائز اهمیت میباشد . چرا که تمام تشکیلات گوگل ، کاربر میباشد به زبان ساده ، در سئو کاربر مهم میباشد و باید رضایت گوگل و کاربر را جلب کنیم .

در ادامه مطلب با اصول سئو و انواع سئو از نگاه متخصص سئو آقای قمری آشنا میشوید.

جهت مشاوره سئو و مشاهده خدمات شرکت سئو atgo کلیک کنید .

سرچ کنسول چیست ؟

این ویدیو توسط جناب آقای قمری آموزش داده شده است

برای مشاهده ویدیوهای بیشتر سایت آریا تهران در زمینه آموزش سرچ کنسول چیست ؟ کلیک کنید .

انواع سئو چیست ؟

برای انجام اصول سئو باید چند مرحله بسیار مهم را نیز انجام دهید که باید در ابتدا با انواع سئو چیست ؟ انواع سئو فاکتور هایی دارند که در آموزش صفر تا صد سئو با آنها آشنا میشوید.

برای انجام سئو سایت خود فرآیند مهمی را باید پشت سر بگذارید و سپس سایت خود را با کمک سرچ کنسول به گوگل معرفی کنید . که در ادامه با انواع سئو و کاربرد آنها آشنا میشوید.

برای آن که بتوانید بیشتر با مزایا و معایب اشتغال به سئو در ایران آشنا شوید و آگاهانه برای انتخاب این شغل تصمیم بگیرید میتوانید مقاله شغل سئو کار را مطالعه کنید.

سئو داخلی ( on page seo)

سئو داخلی (on page seo) : در واقع اقدامی که باید پس از سئو تکنیکال انجام دهیم تا گوگل را مجاب کنیم سایت ما را در نتایج جستجو نمایش دهد و همچنین مخاطب را هم مجاب کردیم به اینکه سایت ما را ببیند . باید در سایت خود تمام فرآیندی را انجام بدهیم تا گوگل به ما امتیاز بدهد و مخاطب هم به ما وفادار بماند.

سئو خارجی (off page seo)

سئو خارجی (off page seo) : ما باید در سایت خود اقداماتی انجام دهیم که از بیرون هم معتبر به نظر برسیم .به طور مثال از سایت های معتبر و قدرتمند بک لینک بگیریم یا در سایت خود از REFRENCE مناسب استفاده کنیم. به طور مثال : در سایت خود لینک سایت های معتبر و قدرتمند را بگذاریم یک refrence مناسب میشود.

سئو تکنیکال

اولین اقدامی که باید در سئو انجام دهید . سئو تکنیکال میباشد . سئو تکنیکال به بهینه سازی وب سایت از نظر فنی اشاره دارد .هدف از انجام سئو تکنیکال این است که سایت از نظر فنی برای ربات های موتور جستجو به راحتی قابل درک و بررسی بوده و امتیاز لازم را با توجه به درخواست های مورد نیاز کسب کند .

و اقداماتی انجام دهید که کاربر از بودن در سایت و انجام دادن فعالیت با بخش های مختلف آن ، لذت ببرد ( ui ، ux ) سایت شکیل باشد با توجه به خواسته های کاربر.

white hat seo ( سئو کلاه سفید)

سئو بر اساس قوانینی که گوگل تعیین کرده است انجام میشود که در سئو کلاه سفید تمام این قوانین رعایت میشود . سئو کلاه سفید راهی برای راه اندازی کسب و کار آنلاین و تجاری پایدار می باشد و هدف یا اولویت اول جلب رضایت کاربر و مشتری سایت است بطوریکه قوانین سئو هم رعایت شود ، در سئو کلاه سفید سعی بر این است که محتوا مربوط به موضوع سایت باشد اگر میخواهید در زمان مناسب رتبه خوبی در گوگل را به خود اختصاص دهید، مورد مجازات و پنالتی کردن سایتتان توسط گوگل واقع نشوید و هر اقدامی که برای بهبود رتبه سایت تان انجام داده ایدازبین نرود باید از سئو کلاه سفید استفاده کنید.

black hat seo ( سئو کلاه سیاه )

برای اعمال کردن اصول سئو بروی سایت ، افرادی بدنبال دستیابی سریع به سود و کسب رتبه بالاتر در جستجو گوگل هستند و اغلب سئو کلاه سیاه گزینه مناسبی میدانند .

اما این موضوع را فراموش میکنند که اگر اقدامات سئو کلاه سیاه را انجام دهند در نظر خود از تاکتیک های زیرکانه ای استفاده کرده اند و در رتبه بالا قرار گرفته اند اما این جایگاه پایدار نمیباشد و گوگل به محض فهمیدن این موضوع آن سایت را مجازات و به اصطلاحی پنالتی میکند و دیگر رتبه بندی نخواهند شد و به طور کل از نتایج جستجو حذف میشوند. اما اگر خلاق باشید میتوانید این تکنیک ها را یاد بگیرید و از آن ها برای بهینه سازی سایت seo ارگانیک استفاده کنید .

تاکتیک هایی که سئو کلاه سیاه انجام میدهند برای فریب دادن گوگل عبارتند از :

وب سایت را به گونه ای طراحی میکنند که به موتور های جستجو یک محتوای خاص و ارگانیک را نمایش دهند اما کاربران واقعی وب سایت فقط تبلیغات را مشاهده میکنند.

و با خرید لینک ، بک لینک های وب سایت را افزایش میدهند و در رفتار گوگل و موتور های جستجو تغییراتی ایجاد میکنند .

افرادی که سئو کلاه سیاه انجام میدهند با استفاده از ابزارهایی متن‌های بی‌معنی به وب‌سایت‌‌ها اضافه می‌کنند، موتورهای جستجو را فریب می‌دهند که این وب سایت ها محتوای باکیفیت تولید کرده اند و بنابراین رتبه بالاتری هم میگیرند.

و همچنین کوئری‌های ساختگی به موتورهای جستجو ارسال می‌کنند که باعث می‌شود کلمات کلیدی وب‌سایت‌ها در Suggestion و Related قرار بگیرد.

gry hat seo ( سئو کلاه خاکستری)

سئو کلاه خاکستری تفکیکی از دو نوع سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید میباشد . که نه به اندازه سئو سفید زمانبر هست و نه به اندازه ی سئو سیاه خطرناک . اما در این میان نباید این موضوع فراموش شود که هرلحظه ممکن است گوگل این اقدام شما را بفهمد و جریمه شوید .این سئو در واقع دور زدن گوگل و موتور های جستجو آن میباشد برای استفاده از این روش باید شناخت کافی از مسیرها و روش‌های انجام کار داشته باشید . در این تکنیک هدف شما فریب دادن گوگل نمی باشد بلکه در حال تلاش برای به دست آوردن مزایای سئو سفید هستید.

اصول سئو چیست ؟

اگر بخواهید سایت خود را سئو کنید ابتدا باید اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید وهمیشه در پی یادگیری در زمینه سئو باشید ابتدا شما باید بدانید اصول سئو چه میباشد . که چند مرحله مهم را باید در نظر داشته باشید و رعایت کنید که در ادامه مطلب برای شما این موارد را ذکر کرده ایم .


برای مشاهده مقاله آموزش طراحی سایت با مدرک بین المللی کلیک کنید.

استراتژی سئو داشته باشید

برای اینکه بر روی سایتی بخواهید سئو انجام دهید ابتدا باید استراتژی سئو بچینید . باید اول برای خود تعیین کنید برای چه محتوا مینویسید و هدف از سئو کردن این سایت چه میباشد . سپس برای کار خود باید نقشه راه تعیین کنید . با اینکار میتوانید نظم و ترتیب بیشتری داشته باشید و داشتن یک استراتژی سئو مناسب باعث میشود حرفه ای و تخصصی تر عمل کنید برای کار های خود برنامه ریزی داشته باشید و آگاه باشید در هر مرحله چه کار هایی باید انجام دهید .

تولید محتوا باکیفیت داشته باشید

سپس باید تولید محتوا با کیفیت داشته باشید . باید اصول سئو در آن رعایت شده باشد سپس مرتبط با موضوع سایت باشد و متناسب با سلیقه کاربران باشد تا بتواند جلب توجه کند . برای تولید محتوا نویسی ، و یا اگر میخواهیدیک سایت بزرگ را مدیریت کنید باید در کلاس ها ی محتوا نویسی شرکت کنید .

بهبود سرعت سایت

بهبود سرعت سایت یک از مهم ترین فاکتورهایی میباشد که در روند بهبود سایت بسیار تاثیر گذار میباشد . چرا که هدف ازاقدام اصول سئو ، جلب رضایت کاربر میباشد . به همین دلیل سرعت سایت باید به گونه ای باشد که کاربر به سایت شما وارد شد در عرض حداکثر 6 ثانیه به مطالب دست پیدا کند و فعالیت های لازم را انجام دهد . مواردی که باید برای بهبود سرعت سایت رعایت کنیم عبارتند از : تصاویر با کیفیت و کم حجم همراه با عناون مناسب ، ویدیو های کم حجم و… باید سعی کنید این موارد به گونه ای جذاب باشند و حرفه ای تا توجه کاربر را به آسانی جلب کنند.

ریسپانسیو بودن سایت

برای ریسپانسیو بودن سایت باید از این موضوع مطمئن شوید که تمام صفحات سایت ، پس از اتمام فرآیند سئو ، در تمام دستگاه های مختلف به درستی نمایش داده شوند .

دقیقا چه عواملی بر سئو سایت تاثیر دارند؟

در این رابطه که دقیقا چه عواملی بر سئو سایت تاثیر دارند ؟ دقیقا نمیشودگفت چه معیاری در رتبه بندی سایت ها موثر هستند ، در واقع گوگل به این موارد اشاره ای نکرده است . اگر سئو سایتی انجام دهید و بخواهید در لیست نتایج گوگل در رتبه بالاتری نمایش داده شوید یا از رتبه فعلی خود سقوط نکنید این موضوع به رقبای شما بستگی دارد .

گوگل برای اینکه به هر وبسایت امتیاز بدهد و در رتبه ی بالاتری نسبت به رقبای دیگر آن سایت قرار دهد تعداد زیادی پارامتر ارزیابی را مورد بررسی قرار می دهد . هرچه وب سایت امتیاز بهتری در رابطه با این پارامترها بدست آورد خودش را به بالای لیست نتایج جستجو نزدیک میکند . این پارامتر ها برای تعیین رتبه بندی سایت توسط الگوریتم گوگل عبارتند از :

ساختار قالب _ کیفیت محتوا _ آدرس دامنه _ وضعیت هاست _ کلیدواژه یا کلمه‌کلیدی _ تجربه کاربری _ لینک‌های داخلی _ لینک‌های خارجی (بک‌لینک)

آیا خود شما میتوانید سئو انجام دهید؟

برای اینکه بدانید آیا خود شما میتوانید سئو انجام دهید یا خیر؟

باید بدانید که بله میتوانید سئو را خودتان انجام دهید در صورتی که در کلاس های وب مستر بهترین آموزشگاه فنی حرفه ای زیر نظر بهترین اساتید بگذرانید و در نهایت خود شما بهترین متخصص سئو با دریافت مدرک بین المللی شوید و یا مدیر سئو یک شرکت بشوید . مشغول به کار شوید زیرا این رشته بسیار پر کاربرد میباشد که با شرکت در این زمینه میتوانید یک حرفه خاص را یاد بگیرید و سایت خود و یا هر سایتی را به آسانی راه اندازی کنید .

سوالات متداول

white hat seo ( سئو کلاه سفید) چیست ؟

در واقع سئو کلاه سفید راهی برای راه اندازی کسب و کار آنلاین و تجاری پایدار می باشد و هدف یا اولویت اول جلب رضایت کاربر و مشتری سایت است بطوریکه قوانین سئو هم رعایت شود ، در سئو کلاه سفید سعی بر این است که محتوا مربوط به موضوع سایت باشد این نوع سئو برای شما مناسب نیست اما اگر می‌خواهید در لیست نتایج جستجو گوگل اول و ماندگار و پر‌قدرت باشید راهی جز انتخاب سئو کلاه سفید ندارید.

سئو خارجی (off page seo) چیست ؟

برای تعریف سئو خارجی (off page seo) به زبان ساده ، ما باید در سایت خود اقداماتی انجام دهیم که از بیرون هم معتبر به نظر برسیم .به طور مثال از سایت های معتبر و قدرتمند بک لینک بگیریم یا در سایت خود از REFRENCE مناسب استفاده کنیم. به طور مثال : در سایت خود لینک سایت های معتبر و قدرتمند را بگذاریم یک refrence مناسب میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

جستجوی مطالب

دسته ها

شبکه های اجتماعی