کیک سیب و دارچین در قابلمه
فهرست مطالب

کیک سیب و دارچین در قابلمه

ترکیب سیب و دارچین در شیرینی ، طعم و عطر و بوی بهشتی به کیک شما میبخشد . در این مقاله طرز تهیه خوشمزه ترین کیک با بافت نرم و لطیف را به شما آموزش داده ایم . آیا به فر دسترسی ندارید؟ ما به شما بهترین نوع کیک سیب و دارچین در قابلمه را آموزش میدهیم .

برای مشاهده مقاله فوت و فن شیرینی دانمارکی کلیک کنید .

طرز تهیه کیک سیب و دارچین

مواد مورد نیاز:

سیب  دو عدد

پودر دارچین به دلخواه

تخم مرغ یک عدد

شکر پنج قاشق غذا خوری

آرد یک و نیم پیمانه

بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری

روغن یک سوم پیمانه

گلاب یک قاشق غذا خوری

شیر نصف پیمانه

دستور پخت:

ابتدا سیب ها را را به شکل های دل بخواه برش دهید. میتوانید سیب را به صورت عمودی نصف کنید و سپس برش های نازک عمودی بزنید تا تکه های نازک سیب داشته باشید. سپس روی سیب ها دارچین بپاشید و مخلوط کنید تا تکه های سیب، دارچینی شوند. حال در یک ظرف یک عدد تخم مرغ را بشکنید و به آن 5 قاشق شکر را اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. با چنگال مواد را هم بزنید. سپس گلاب را برای عطر و بوی کیک اضافه کنید نصف پیمانه شیر را اضافه کنید و مخلوط کنید. یک سوم پیمانه روغن را اضافه و مخلوط میکنید و سپس به مقدار دلخواه پودر دارچین اضافه کنید و حسابی مواد را هم بزنید. حالا آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کنید، آنها را الک کنید و کم کم به مواد اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید. هم زدن مواد را تا جایی که مواد یک دست شوند، ادامه دهید.

برای مشاهده مقاله کیک سیب و دارچین با روکش گردو و کارامل به سایت آریا تهران مراجعه کنید .

میتوانید کیکتان را در قابلمه و روی گاز درست کنید. پس یک قابلمه را روی شعله کم گاز با شعله پخش کنی بگذارید، سپس کف آن مقداری کره یا روغن میریزید تا کف قابلمه چرب شود. مواد را کف قابلمه میریزید و روی مواد را با سیب های خرد شده ی دارچینی میپوشانید. بگذارید کیک روی شعله پخش کنی به مدت 45 دقیقه بپزد. در قابلمه را زودتر از 45 دقیقه باز نکنید، زیرا باعث میشود کیک به خوبی پف نکند. بعد از 45 دقیقه در قابلمه را باز کنید و چنگال را در کیک فرو کنید، اگر مواد کیک به آن نچسبیدند یعنی کیک به خوبی پخته شده است و میتوانید زیر آن را خاموش کنید.کیک بعد از خنک شدن، به راحتی از قابلمه جدا می شود و میتوان آن را داخل ظرف دیگری گذاشت و برش داد.

طرز تهیه پای سیب در قابلمه

یکی از بهترین کیک های سیب جهان که در بین کیک ها جایگاه ویژه ای دارد . که کیکی با بافت نرم و خوشمزه میباشد و در مهمانی ها مورد استقبال قرار می گیرد . در این نوشته طرز تهیه پای سیب در قابلمه را به شما توضیح داده ایم .

مواد مورد نیاز

آرد: ۳ لیوان

شیر: ۱ و ۱/۲ لیوان

شکر: ۱و ۱/۲ لیوان

روغن: ۱/۲ لیوان

سیب: ۱ عدد

تخم مرغ: ۴ عدد

دارچین: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

وانیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

بیکینگ پودر: ۳ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه پای سیب بدون فر

برای درست کردن این شیرینی پای خوشمزه ابتدا همه مواد مورد نیاز را از یخچال به بیرون بیاورید و بگذارید به دمای محیط برسد . آرد و بیکینگ پودر را سه مرتبه الک کنید تا هواگیری شود . سپس تخم مرغ‌ها را با شیر و شکر و وانیل مخلوط کنید و با همزن بزنید تا حدی که کرمی رنگ و کشدار شود. روغن و شیر را اضافه کنید و حدود ۱ دقیقه دیگر بزنید. آرد و بیکینگ پودر را در ۲ تا ۳ مرحله به مواد اضافه کنید و هر بار هم بزنید. در این حالت، مواد را به صورت دایره‌ای و در یک جهت بزنید. همه مواد باید مخلوط و یکدست شده باشند.

یک قابلمه را به مدت ۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید. کف آن را با کره یا روغن مایع چرب کنید و در آن کاغذ روغنی بیندازید. روی آن را آردپاشی کنید. دیواره‌های قابلمه را چرب نکنید، چون پف کیک می‌خوابد. مواد را در قابلمه بریزید. سیب را به صورت حلقه‌ای برش بزنید و روی آن را دارچین بپاشید. مواد را در قابلمه بریزید. در قابلمه را با دم کنی بپوشانید و روی قابلمه بگذارید تا کاملا کیپ شود.

برای مشاهده طرز تهیه کیک شکلاتی خیس این مقاله را مطالعه کنید.

حرارت را کم کنید. سه دقیقه بعد زیر قابلمه شعله پخش کن بگذارید. شعله پخش کن را از قبل گرم کنید. به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در قابلمه را برندارید تا پف پای سیب نخوابد. سپس در آن را باز کنید و با خلال دندان چک کنید. اگر مواد به خلال دندان نچسبید، آن را از روی حرارت بردارید. کیک را از روی حرارت بردارید و از دیواره‌ها جدا کنید. اگر می‌خواهید طرف دیگر آن هم طلایی شود، پای سیب را دوباره به قابلمه برگردانید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه اجازه دهید در قابلمه بماند. در آخر پای سیب را در ظرف مناسب سرو کنید.

برای مشاهده مقاله کیک سیب و دارچین و کاکائو وگردو کلیک کنید .

فوت و فن‌های طرز تهیه پای سیب

اضافه کردن ۲ تا ۳ قاشق آرد ذرت به پای سیب، باعث پوک‌تر و خوشمزه‌تر شدن پای سیب می‌شود. این مقدار را از میزان آرد اصلی کم کنید.

به جای شیر، می‌توانید از ماست زیرا که باعث میشود بافت کیک بسیار نرم شود استفاده کنید.

سوالات متداول

مواد مورد نیاز کیک سیب و دارچین در قابلمه

سیب  دو عدد
پودر دارچین به دلخواه
تخم مرغ یک عدد
شکر پنج قاشق غذا خوری
آرد یک و نیم پیمانه
بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
روغن یک سوم پیمانه
گلاب یک قاشق غذا خوری
شیر نصف پیمانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

جستجوی مطالب

دسته ها

شبکه های اجتماعی