طرز تهيه شيريني دانمارکي بازاري | فوت وفن شيريني دانمارکي
فهرست مطالب

طرز تهيه شيريني دانمارکي بازاري

اگر به يادگيري طرز تهيه شيريني دانمارکي بازاري علاقه مند هستيد در اين مقاله آموزش تهيه شيريني دانمارکي را گذاشته ايم .براي تهيه شيريني دانمارکي ابتدا بايد خمير شيريني را آماده کنيد. براي اينکه خمير شيريني را تهيه کنيد بايد فوت و فن شيريني دانمارکي را ياد بگيريد در ادامه مطلب بخوانيد…

برای مشاهده مقاله طرز تهیه پای سیب در قابلمه کلیک کنید .

فوت و فن شيريني دانمارکي

شيريني دانمارکي نوعی شیرینی خشک است که مواد لازم آن آرد سفید، شیر، شکر، تخم‌ مرغ، کره یا کرهٔ گیاهی، مایه‌ خمیر، وانیل و نمک استفاده می‌شود.

برای مشاهده مقاله پر طرفدارترین غذاهای ایرانی کلیک کنید .

این شیرینی لایه‌ های بسیاری دارد که با اضافه کردن خمير مايه باعث پف آن می‌شود. پف شیرینی دانمارکی بازاری به دمای فر(بايد نه زياد باشد نه کم ) و به تردی خمیر شيريني بستگی دارد که با استفاده از خمير مايه و ماندن آرد و ورز دادن آن تردي خمير بدست مي آيد.

مواد لازم :

آرد سفید یا آرد سه صفر 4 پیمانه
خمیر مایه فوری 1,5 قاشق غذا خوری
شیر یک پیمانه سر خالی
روغن مایع نصف پیمانه
زعفران به مقدار لازم
گلاب 1 قاشق چای خوری
تخم مرغ 2 عدد
شکر یک و نیم پیمانه
آب نصف پیمانه
پودر هل 1 قاشق چای خوری
آبلیمو چند قطره خیلی کم

_براي آموزش طرز تهيه شيريني دانمارکي قناديها به سايت آموزشگاه آريا تهران مراجعه کنيد.

طرز تهیه خمیر شیرینی دانمارکی

برای تهیه شیرینی دانمارکی بازاری اول باید طرز تهیه خمیر شیرینی دانمارکی را فرا بگیرد. برای درست کردن این خمیر ابتدا در یک ظرف مناسب، نصف پیمانه شیر ولرم را با یک قاشق مربا خوری پودر مایه خمیر، حل کنید و آن را کنار بگذارید تا استراحت کند.

پس از گذشت 20 دقیقه در ظرفی دیگر یک عدد تخم مرغ را با نصف پیمانه روغن مایع به سرعت مخلوط کنید و مایه خمیری که آماده کرده بودید را به آن اضافه کنید.

حالا یک چهارم پیمانه شکر را با 2 قاشق مرباخوری زعفران دم کرده و نصف قاشق چایخوری وانیل با هم مخلوط کنید.

به این مخلوط 2.5 پیمانه آرد سفید را کم کم اضافه کنید تا گلوله نشود. حاصل کار یک خمیر نرم خواهد بود که به دست نمی‌چسبد و باید مقدار کمی با نوک انگشتان دست که قبلا با آب یخ سرد شده ورز داده شود.

اگر خمیر به دست تان می‌چسبد، یک تا دو قاشق آرد به آن اضافه کنید. زمانی که خمیر شیرینی به حالت مورد نظر رسید، به آن کمی استراحت دهید و در این مدت کرم بین شیرینی را آماده کنید.

برای مشاهده مواد لازم برای تهیه سس کیک خیس شکلاتی این مقاله را مطالعه کنید

طرز تهیه کرم شیرینی دانمارکی

_برای طرز تهیه کرم شیرینی دانمارکی یک چهارم پیمانه آرد سفید را با نصف پیمانه شکر، نصف پیمانه آب، یک قاشق چای خوری پود هل و گلاب مخلوط کنید.

سپس زمانی که مواد حل شده یک دست شد، روی حرارت ملایم بگذارید و هم بزنید تا کم کم سفت شود و تقریبا به رنگ قهوه ای روشن در بیاید. سپس آن را کنار بگذارید تا خنک شود.

پس از این که قوام مایه کرم به حدی رسید که رد قاشق روی آن می‌ ماند، پس از آماده کردن کرم میان شیرینی دانمارکی، خمیر اصلی شیرینی را که استراحت داده بودید، با وردنه به شکل یک مربع باز کنید.

قطر این خمیر باید نیم سانتی متر باشد. کرم را داخل خمیر بمالید و آن را لوله کنید برش هایی در عرض این خمیر بزنید و مربع های کوچکی از آنها تهیه کنید.

برای مطالعه شرایط گرفتن مدرک آشپزی این مقاله را مطالعه کنید.

شیرینی ها را داخل سینی فر بگذارید و بگذارید استراحت کند . بعد از این استراحت حجم شیرینی ها دو برابر شده.

طرز پیچیدن شیرینی دانمارک

یکی از مهمترین مراحل برای طرز تهیه این شیرینی ، طرز پیچیدن شیرینی دانمارک میباشد در ادامه مطلب بخوانید:

ابتدا باید خمیر را کف سینی که مقداری آرد پاشیده شده با استفاده از وردنه باز کنید.

باید قطر خمیر نازک‌ باشد. و باتوجه به نوشته کرم شیرینی ، داخل خمیر را با کرم پر کنید و شکل دلخواه بدهید

فر را آماده کنید و دمای آن را روی 180 درجه سانتی‌ گراد بگذارید. و با قلم مو روی شیرینی های پیچیده شده زرده تخم مرغ زده شده با زعفران را بمالید و میتوانید به دلخواه کنجد یا شکر ، مغز بادام ، مغز تخمه و … بریزید و در فر برای پختن بگذارید.

طرز تهیه شیرینی دانمارکی با خمیر هزارلا

طرز تهیه شیرینی دانمارکی با خمیر هزارلا _ اغلب شیرینی های دیگر با خمیر هزارلا درست می شوند اما شیرینی دانمارکی به علت وجود خمیرمایه در مواد لازمش دیگر از خمیر هزارلا استفاده نمیشود زیرا که در خمیر هزارلا ، خمیر مایه وجود ندارد و میتوان این خمیر را به صورت آماده از فروشگاه ها تهیه نمود و طرز تهیه ی این دونوع خمیر کاملا باهم متفاوت میباشد .

سوالات متداول

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

ابتدا باید خمیر را از قبل آماده کنید . و با خمیر مایه به ترد شدن و پف کردن خمیر شیرینی کمک کنید
و سپس مواد لازم را آماده کنید. آرد ، شیر، شکر، خمیر مایه، پودر هل، روغن،
گلاب، آب، تخم مرغ ، و سپس کرم داخل شیرینی را آماده کنید.

شیرینی دانمارکی برای کشور دانمارک است؟

خیر. زیرا که قنادان اتریشی در دانمارک وقتی استخدام شدند شیرینی های فرانسوی درست می کردند و شیرینی پزهای دانمارکی به سبک خود تغییر دادند و به سایر کشورها معرفی کردند به همین دلیل این شیرینی را به نام شیرینی دانمارکی تغییر دادند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

جستجوی مطالب

دسته ها

شبکه های اجتماعی