صدای تق تق چرخ جلو پراید |تشخیص انواع صدای تق تق جلوبندی خودرو
فهرست مطالب

صدای تق تق چرخ جلو پراید

صدای تق تق چرخ جلوی پراید _در این مقاله به این موضوع میپردازیم دلیل تق تق جلوبندی پراید چه میباشد چرا که صدای تق تق چرخ جلو پراید دلایل مختلفی دارد .

و ممکن است در شرایط مختلف اتفاق بیافتد. صدای تق تق چرخ جلو پراید ،هنگامی که در دور برگردان هستید یازمانی که ازدست انداز عبورمیکنید، یا هنگام ترمزکردن ممکن است اتفاق بیافتد.

_ اگر میخواهید قیمت لاستیک kb22 و kb27 را بدانید ،کلیک کنید.

تشخیص انواع صدای تق تق جلوبندی خودرو

_خراب بودن بلبرینگ چرخ مشکل شایعی در صدای تق تق جلوبندی خودرو میباشد.

کمک فنر

زمانی که شخصی سوار خودرتان میشود و خودروصدای تق تق میدهد مشکل از کمک فنر میباشد.

سرعت زیاد

سرعت زیاد_هنگامی که سرعت خودرو بالاتر از 100 کیلومتر باشد در این هنگام فرمان خودرو به لرزه درمیاید و باعث صدا تق تق در جلوبندی ماشین میشود.

بالانس نبودن چرخ ها

بالانس نبودن چرخ ها _زمانی که چرخ های خودرو بالانس( میزان یا هم تراز ) نشده باشند.در این صورت صدای تق تق جلوبندی خودرو بلند میشود.

هنگام دست انداز

زمانی که از دست انداز رد میشوید .جلوبندی خودرو صدای زیادی میدهد که مشکل ازسرشاسی خودرو میباشد قطعا سرشاسی ترک برداشته است و بیشتر در خودروی پراید اتفاق میافتد.

_قیمت انواع دستگاه صافکاری را مشاهده نمایید.

قطعات جلوبندی ماشین

در پاسخ به این سوال تشخیص انواع صدای تق تق جلوبندی خودرو در شرایط مختلف ابتدا باید با قطعات و جلوبندی خودرو آشنا شوید که در این نوشته ما قطعات جلوبندی ماشین را برای شما نام برده ایم.

۱- رام:

قطعه ی رام فلزی میباشد که از دو طرف به شاسی ها متصل میشود و بقیه قطعات جلوبندی از طریق این قطعه به اتاق خودرو متصل میشوند .

۲- فنر:

وزن اتاق خودرو بر روی قطعه ی فنر میباشد ، قاعدتا لول فنر ها یا به اصطلاحی همان فنر ها قابلیت ارتجاعی دارند در نتیجه ضرباتی که جاده بر خودرو وارد میکند در اصل بر روی فنر وارد میشود .

۳- کمک فنر:

کمک فنر قطعه ایست که در نزدیکی چرخ ها متصل می شود، تا نوسانات فنر را کنترل و روان کند. یک سر فنر به اتاق یا شاسی و سر دیگر به قسمتی از سیستم تعلیق، مانند پوسته اکسل یا طبق متصل است. در این وضعیت حرکت فنر سبب افزایش و کاهش طول کمک‌ فنر می شود.

انواع کمک‌ فنر:

کمک‌ فنر هیدرولیکی یا روغنی

کمک‌ فنر گازی یا بادی

کمک‌ فنر تلسکوپی

کمک‌ فنر هیدرواستاتیکی

کمک‌ فنر اهرمی

علائم خرابی کمک فنر:

اگی هنگام عبور از دست انداز ها صدای تق تق از جلوبندی خودرو شنیدید نشان از خرابی کمک فنر است و علائم دیگر که میتوانید تشخیص دهید کمک فنر خراب شده است عبارتند از : شیرجه زدن خودرو به سمت جلو هنگام ترمز گرفتن ،کمک فنر نشتی داشته باشد، خوابیدگی یک سمت خودرو، بالا پایین شدن دائم چرخ ها در سطوح ناهموار، فرسودگی تایرها، کشیده شدن خودرو به یک سمت

۴- سیبک ها:

سیبک فرمان خودرو قطعه ای میباشد که علاوه بر ایجاد چرخیدن چرخ ها باعث متصل کردن چرخ ها به سیستم تعلیق خودرو میباشد .

۵- طبق‌:

طبق‌ از دو طریق به شاسی خودرو و چرخ خودرو متصل می شود از طریق بوش ها به شاسی خودرو و از طریق اتصال گوی و کاسه به چرخ خودرو . طبق‌ بازوهایی هستند که سیستم تعلیق را به شاسی خودرو متصل می‌کند.

۶- میل تعادل یا میله موج گیر:

میل تعادل یا میله موج گیر همانطور که از اسمش مشخص است برای حفظ تعادل خودرو میباشد و از چپ شدن ماشین در مواقع سرعت بالا و .. جلوگیری میکند .

۷- سگدست:

وظیفه نگهداری چرخ خودرو و چرخاندن چرخ بر روی محور فرمان بر عهده ی قطعه ی سگ دست میباشد.

۸- سیستم فرمان

2 علت صدای جلوبندی خودرو

صدای تق تق چرخ جلو هنگام ترمز

The rattling of the front wheels when braking

وجود ترمز در خودرو بسیار مهم است چرا که اگر ترمز خودرو مشکل داشته باشد ممکن ،خسارات جانی یا مالی بر جای بگذارد .یکی از دلایل شنیدن صدای تق تق چرخ جلو هنگام ترمز مشکل داشتن ترمز میباشد . پس توصیه میشود تا صدایی از چرخ جلو یا جلوبندی شنیدید سریعا ترمز خود را چک کنید و در صورت مشکل داشتن ترمز خودرو آن را رفع کنید .

_اگر پیستون مشکل داشته باشد چه اتفاقی برای ماشین میافتد. کلیک کنید.

صدای تق تق چرخ جلو هنگام دور زدن

The rattling sound of the front wheel when bypassing

زمانی که ماشین به حرکت در میاید ابتدا هیچ صدای تق تقی نمیدهد . اما هنگامی که به سرپیچ یا دوربرگردان میرسد صدای تق تق چرخ جلو هنگام دور زدن رخ میدهد . و اگر مطمئن شدیم صدای تق تق از چرخ جلو میباشد ایراد از سر پلوس هست.که داخل سرپلوس یک گردگیر وجود دارد که داخل گردگیر ،گریس می باشد.

اگر گردگیر پاره بشه گریس های داخل آن خشک میشود همین مساله باعث خراب شدن سرپلوس میشود.

و صدای تق تق چرخ جلو هنگام دور زدن ایجاد میشود و بعد از مدتی سرپلوس میبرد و این موضوع باعث میشود ماشین از حرکت بایستد .پس هرموقع جلوبندی صدا داد باید سرپلوس تعویض شود.

_ آیا به دنبال بهترین لاستیک برای پژو 405 هستید ؟ کلیک کنید.


سوالات متداول

صدای تق تق چرخ جلو هنگام ترمز

اگر ترمز خودرو مشکل داشته باشد این اتفاق میافتد .که بسیار خطرناک است
باید فورا رفع شود.

صدای تق تق چرخ جلو هنگام دور زدن

مشکل از سرپلوس که باشد ،صدا میشنوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

جستجوی مطالب

دسته ها

شبکه های اجتماعی